رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره کل بنادر هرمزگان و نائب رئیس کمیته کاهش سوانح دریایی استان گفت: سوانح دریایی در آبهای استان در سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۴۶۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ 23 July 2017
به گزارش تابناک : اسماعیل مکی زاده روز یکشنبه در نخستین نشست کمیته کاهش سوانح دریایی استان افزود: سوانح دریایی در آب های هرمزگان از تعداد 53 مورد در سال 91 و 57 مورد در سال 92 به 30 مورد در سال 95 کاهش یافته است.
وی بیان داشت: بیشترین سوانح و حوادث دریایی در پنج سال گذشته مربوط به شناورهای سنتی و موتور لنج ها به میزان 44 درصد بوده که که آبگرفتگی با 34 درصد و آتش سوزی با 19 درصد بیشترین علت این حادثه اعلام شده است.
رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره کل بنادر هرمزگان یادآورشد: در پنج سال گذشته در ماه های خرداد و شهریور بیشترین سوانح دریایی رخ داده که به عنوان پرحادثه ترین ماه ها از آن یاد شده است.
مکی زاده گفت: در این مدت، 30 درصد سوانح در آب های بندرعباس، 20 درصد در آب های جزیره ابوموسی، 15 درصد در آب های جزیره قشم و سایر حوادث نیز در محدوده دریایی کیش، بندر لنگه و جاسک به ثبت رسیده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری دائمی نشست های کاهش سوانح دریایی و تلاش و مشاوره همه واحدها و ارگان های مسئول در امر دریانوردی، آمار سوانح دریایی در هرمزگان و کشور کاهش یابد.
نائب رئیس کمیته کاهش سوانح دریایی هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به این که بخش بیشتری از آبهای تحت پوشش اداره کل بنادر و دریانوردی استان به عنوان مسیر تردد شناورهای عبوری سایر کشورها و بنادر استان های بوشهر و خوزستان است، بنابراین ارائه راهکار، انجام هماهنگی های بیشتر و گرفتن تصمیم های پیشگیرانه می تواند از بروز سوانح در فصل های مختلف سال جلوگیری نماید.
نخستین نشست کمیته کاهش سوانح دریایی استان هرمزگان در سال 96 با حضور روسای ادارات حفاظت و ایمنی، امور دریایی، ثبت شناوران و کارشناسان واحد دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، نمایندگان بنادر تابعه، اداره کل شیلات، موسسات رده بندی ایرانیان و آسیا، باشگاه حمایت و غرامت (Club P&I) و همچنین تعاونی لنج داران برگزار شد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار