استاندار هرمزگان که در صدر هیاتی در جنوب ایتالیا بسر می برد، گفت: تفاهمنامه ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در ایتالیا امضا شد.
کد خبر: ۴۶۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 22 July 2017
به گزارش تابناک : یک شرکت اروپایی، بزرگترین نیروگاه خورشیدی را در جنوب ایران می  سازد.
«جاسم جادری» استاندار هرمزگان که هم اکنون در صدر هیاتی در جنوب ایتالیا بسر می برد، در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: تفاهمنامه ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در ایتالیا امضا شد.

دانلود تصویر
استاندار هرمزگان که برای توسعه همکاری با استان پولیا و بندرباری در جنوب ایتالیا و امضای پیوند خواهرخواندگی میان 2 استان به ایتالیا سفر کرده است، افزود: این نیروگاه بزرگ خورشیدی 100 مگاوات ظرفیت و 140 میلیون یورو ارزش دارد.
وی گفت : در دیدارها با مسؤولان استانی پولیا، توافق شد تفاهمنامه ای درباره مسائل زیست محیطی و قطعات مورد نیازخودروهای تولیدی این بخش نیز امضا شود.
«جاسم جادری» افزود : این سفر با هدف توسعه روابط دوجانبه به ویژه میان استان های هرمزگان و پولیا که دارای مشخصات مشترک آب و هوایی، محیطی و صنعتی هستند، انجام شد.
استاندار هرمزگان در این سفر با «میکله امیلیانو» استاندار پولیا نیز دیدار کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های مناسب در حوزه گردشگری ایران و ایتالیا، دو کشور می توانند دراین حوزه تعامل بیشتری داشته باشند.
وی افزود: استان هرمزگان و شهر بندرعباس با توجه به ساحلی بودن و از نظر بندرگاهی ، تجارت و دسترسی به مسیرهای دریایی شباهت زیادی با استان پولیا و بندرباری در این استان دارد و می تواند زمینه ساز جذب سرمایه گذار و گردشگر باشد.
«جاسم جادری» گفت : ماه‌های اخیر سرمایه گذاران کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در هرمزگان ابراز تمایل کرده اند و برخی سرمایه‌ گذاری‌ های خارجی نیز تحقق یافته است.
استاندار پولیا هم در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر هیات عالی رتبه مدیران هرمزگان به این استان گفت: دو استان هرمزگان و پولیا می توانند تعامل و همکاری های مناسبی داشته باشند.
«میکله امیلیانو» افزود: صنعت گردشگری، انتقال فناوری های پیشرفته، علم و تبادل دانشجو عرصه های مناسبی برای همکاری میان دو استان است.




منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار