اختلاف‌افکنى، دوقطبى‌سازى، تضعیف نهادهاى انقلاب اسلامى به‌ویژه سپاه پاسداران، اصلى‌ترین هدف شومى است که دشمنان ملت ایران به‌ویژه آمریکا در داخل و منطقه دنبال مى‌نمایند.
کد خبر: ۴۶۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ 21 July 2017
به گزارش تابناک : متن یادداشت حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده معاون سیاسى‌ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با عنوان «مسأله واردات، کابینه دوازدهم، قراردادهاى بزرگ نفتى‌ و تحریم‌های جدید آمریکا» به شرح ذیل است:

1.     واردات؛ ازجمله دغدغه‌هاى رهبرى عزیز انقلاب که در فرصتهاى مختلف به‌ویژه خطاب به مسؤولان امر توصیه مؤکد نسبت به آن فرموده‌اند، مسأله واردات و ضرورت سر و سامان دادن به این حوزه است زیرا واردات بى‌رویه خصوصاً در رابطه با کالاها و اقلام مصرفى که در داخل مشابه آن‌ها و بلکه بهتر و کیفى‌تر از آن‌ها تولید مى‌گردد، ضمن آسیب زدن به چرخه تولید داخل، زمینه معضلاتى همچون بیکارى، وابستگى، ایستایى و عدم رونق در حوزه‌هاى مختلف اقتصادى را فراهم مى‌سازد. در همین رابطه وقتى شنیده مى‌شود که واردات روغن پالم به دو برابر افزایش یافته و یا آب خوردن (معدنى) یا رب گوجه فرنگى از برخى کشورها ازجمله چین وارد مى‌گردد، بدیهى است باید انتظار فلج شدن کشاورزى و برخى صنایع تبدیلى همچون کارخانجات رب را دیر یا زود داشته باشیم. این در حالى است که هنوز پس از 38 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامى، در برخى نقاط کشور که ظرفیت تولید روغن و یا رب و بسیارى از مایحتاج مردم به‌خوبى وجود دارد، شاهد تلف شدن سرمایه کشاورزان مظلوم و بعضاً محروم، با رها کردن محصولاتى همچون گوجه فرنگى روى زمین‌هایشان هستیم زیرا به زحمت جمع کردن آن و انتقال به بازار مصرف نمى‌ارزد. شاید تا نظارت دقیق و ایجاد تحول در نهادهاى وابسته به دولت به‌ویژه در بخشهاى خرید و توزیع و مصرف صورت نپذیرد، نتوان امیدى به بهبود وضع موجود و حرکت به سمت وضع مطلوب داشت.
2.     کابینه دوازدهم به فضل الهى پس از رایزنى‌ها و اما و اگرها و نیز فشارها و سفارشها و حتى برخى سهم‌خواهى‌ها، بالاخره ممکن است در روز تحلیف رئیس جمهور در مجلس شوراى اسلامى (14 مرداد) به نمایندگان ملت معرفى تا در فرایند قانونى رأی اعتماد خویش را بگیرند.
    آنچه بیش از هرچیز باید براى ریاست محترم جمهورى و نیز نمایندگان محترم ملت در مجلس شوراى اسلامى مورد عنایت و توجه ویژه باشد، نیازها و ضرورتها و انتظارات به‌حق مادى و معنوى مردم از طرفى و مصالح و منافع ملى از جهت دیگر است. چه آن‌که فرصتهاى چهار ساله سریع‌تر از آنچه که فکرش را مى‌کنیم خواهد گذشت و آنچه به‌جاى مى‌ماند، حسرت فرصت‌هاى طلایى از دست رفته براى خدمت بیشتر و ثبت خاطره‌هایى شیرین و بهتر در حافظه ملت بزرگ ایران است. چه بسیار شخصیتهاى وارسته و بى‌آلایشى که در تاریخ کشورمان ایران اسطوره گردیده و همچون شهیدان رجایى و باهنر براى همیشه زمان در خاطره‌ها جاودانه ماندند.
    امیدواریم کابینه دوازدهم، سرآمد همه دولتهاى پس از پیروزى انقلاب باشد و فراتر از قیل و قالهاى فرصت‌سوز جناحى و سیاسى، در تکاپوى خدمت خالصانه و بى‌منت و عامل مؤثر وحدت و انسجام ملى و پرچمدار ارزشها و آرمانهاى اسلام و انقلاب و شهدا و امام راحل(ره) ، تحت سایه منویات ولى امر مسلمین امام خامنه‌اى(مدظله‌العالى) باشد.
3.     قراردادهاى بزرگ؛ این‌روزها بحث توتال و قراردادهاى نفتى، ذهن بسیارى را به خود مشغول ساخته است، اهمیت موضوع تا حدى است که انتظار مى‌رفت دست‌اندرکاران این امر همزمان با فرایند مذاکرات و پیگیرى عقد و امضاء قرارداد با غولهاى سرمایه‌دارى در اروپا ازجمله توتال فرانسه در قالب پکیج رسانه‌اى مناسب آحاد مردم به‌ویژه صاحب‌نظران و حتى منتقدان مشفق و دلسوز را توجیه و اطلاع‌رسانى مى‌نمودند تا از این رهگذر ابهام و یا ایراد و اشکال و به‌تبع آن دلنگرانى در سطح جامعه جاى خود را به تشویق و ترغیب و امید بیشتر مى‌داد. حال چند نکته‌اى در این رابطه قابل تأمل است:
    نکته اول: نگاه کلان رهبرى فرزانه انقلاب در خصوص قراردادهاى بزرگ با کشورها و شرکتهاى اروپایى و حتى آمریکایى همواره مثبت و مورد تأکید معظم‌له بوده است چه آن‌که اگر هرگونه قراردادى براساس اصول و موازین و در چارچوب قوانین و ارزشهاى ملى صورت پذیرد، باعث تضمین امنیت ملى خواهد بود زیرا وقتى منافع اقتصادى کشورهاى بزرگ در یک اقدام مشترک با منافع ما گره مى‌خورد، دیگر حاضر نیستند علیه ملت ما به‌ناحق وارد اقدامات آنچنانى بشوند. حتى در خصوص شرکت فرانسوى توتال چندى قبل وقتى ریاست محترم مجلس شوراى اسلامى با امام خامنه‌ای(مدظله) مطرح نمودند که ما اگر بخواهیم تحریمها را بشکنیم باید چند شرکت بزرگ بین‌المللى را جذب کشور نماییم، مقام معظم رهبرى در پاسخ فرموده بودند: «خب این‌کار را بکنید، چرا اقدام نمى‌کنید؟!»
    نکته دوم: در حالى‌که ساحت رهبرى انقلاب به‌دور است از ورود به جزئیات این‌دست قراردادها و انتظار از کارشناسان و مسؤولان امر مى‌رود که با بررسى دقیق در ابعاد مختلف قراردادها، آنچه را رسالت ملى و انقلابى‌شان اقتضا مى‌کند با رعایت امانتداری و احساس مسؤولیت و شنیدن حتى صداى منتقدین منصف به انجام برسانند و اما وقتى در مرحله‌اى از پیگیرى قرارداد با توتال گزارشى به حضرت ایشان رسید که حاوى مشکلات و ایرادات مهمى بود، بدون هیچ ملاحظه‌اى دستور به بررسى دادند و پس از بررسى حدود 150 اشکال ریز و درشت به متن قرارداد وارد بود که با حساسیت و با ورود بخش اقتصادى دفتر معظم له در دستور اصلاح قرار گرفت و این باعث شد جلو انحرافى دیگر در حوزه کلان اقتصاد کشور گرفته بشود، هرچند به متن اصلاح‌شده نیز 15 ایراد وارد شد که پس از دقتها و بررسى‌هاى مجدد به 2 اشکال تقلیل یافت و آن دو اشکال یکى محرمانه‌گى متن قرارداد است و دیگری عدم شفافیت در تضمین طرف مقابل در رازدارى و حفاظت از اطلاعات پیرامون ذخایر و منابع انرژى کشورمان، که البته توجیهات خاص خودشان را دارد و باید طبق سازوکارى در این‌خصوص هم به افکار عمومى و اقشار نخبگى کشور پاسخ توجیهى شایسته‌اى ارائه گردد. حال سؤال جدی همینجاست که اگر رهبری هوشمند و فرزانه انقلاب چنین حساسیتی را نشان نمی‌دادند آیا خاطره تلخ کِرسنت دوباره تکرار نمی‌شد؟
    نکته سوم: از هزینه‌بر بودن و تخصیص سرمایه کلان که بضعاً در توان شرکتهاى داخلى ممکن است نباشد، فوائدى بر این‌دست قراردادها مترتب است که نمى‌شود نادیده گرفت که از آن‌جمله است: 1. وجود ذخایر مشترکى که به‌ویژه با کشور قطر داریم، مى‌طلبد هرچه سریع‌تر به ظرفیت بهره‌بردارى برسیم و لذا هرچه ما به‌لحاظ زمان تعلل کنیم، باعث مى‌شود در قبال بهره‌بردارى بیشتر دیگران، دچار خسارت و زیان بشویم.
    2. این‌دست قراردادها سرمایه هنگفتى مى‌طلبد که از عهده ما چه‌بسا خارج است و با جذب سرمایه‌هاى خارجى امکان تحقق بهترى مى‌یابد.
    3. انتقال فن‌آورى و تجربه مدیریتى‌
    4. شکستن تحریمها به‌صورت واقعى و مؤثر، با مشارکت دادن شرکتهاى غربى و اروپایى
    و...
    به این امید که در چارچوب سیاستهای نظام و مطابق با مصالح کشور بتوان در حوزه نفت و انرژی گامهای بلندی در جذب سرمایه‌های خارجی برداشت.
4.    تحریمهاى جدید آمریکا
1.    به گمان آمریکا و اذنابش، شرایط داخلى ایران فرصتى ساخته است تا با اعمال فشار بیشتر به مردم و هجمه به نهادهاى انقلابى به‌ویژه سپاه پاسداران، هدف مهار و نیز براندازى جمهورى اسلامى و به چالش کشیدن مردم و مسؤولان و در نهایت رهبرى انقلاب اسلامى را با جدیت و با استفاده از همه ظرفیتها و ابزار داخلى و منطقه‌اى و بین‌المللى دنبال نماید.
2.     ناظر بر مطلب فوق، سخنان مداخله‌جویانه و وقیحانه وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا مبنى بر براندازى جمهورى اسلامى بود که اخیراً علیه ملت شریف ایران به زبان جارى ساختند.
3.     سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان حافظ دستاوردهای انقلاب، در کنار دیگر مؤلفه‌هاى قدرت، اعم از ارتش و نیروى انتظامى، همواره مرکز عزت و اقتدار ایران اسلامى بوده و خواهد بود و لذا همواره از حمایت و پشتیبانى فراگیر مردم و دولتمردان برخوردار مى‌باشد.
4.     اختلاف‌افکنى، دوقطبى‌سازى، تضعیف نهادهاى انقلاب اسلامى به‌ویژه سپاه پاسداران، اصلى‌ترین هدف شومى است که دشمنان ملت ایران به‌ویژه آمریکا در داخل و منطقه دنبال مى‌نمایند.
5.     نهاد ولایت فقیه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و نهادهاى وابسته به نظام و رهبرى در اولویت اول آمریکا و هم‌پیمانانشان براى تهاجمات کور قرار گرفته است.
6.     طرح یک فوریتى مجلس شوراى اسلامى در مقابله با تصویب تحریمهاى جدید آمریکا که با رأى قاطع نمایندگان محترم مجلس همراه گردید، قابل تقدیر و گویاى اراده همه آحاد مردم شریف ایران با هر سلیقه و گرایشی علیه توطئه‌ها و طمع‌ها و فتنه‌ها و تحریمهاى ناجوانمردانه شیطان بزرگ است.
7.     گروه‌هاى معاند و مخالف جمهورى اسلامى به‌ویژه ضدانقلاب فرارى و منافقین کوردل در تضعیف ملت ایران، به‌دنبال جنایتها و خباثتهاى گذشته خود، اکنون نیز دشمن درجه یک ملت ایران، آمریکا را تشویق به تشدید فشارها و تحریمها مى‌نمایند، بدانند که بیش از گذشته نزد ملت ایران مورد تنفر بوده و قطعاً از این رهگذر نیز چیزى جز ذلت و دریوزگى و شکست نصیبشان نخواهد گردید.
8.     به گواه تاریخ انقلاب، توطئه‌ها و تهدیدات و تحریم‌هاى آمریکا همواره باعث انسجام و اتحاد بیشتر توده‌هاى مردم شریف ایران به‌ویژه نخبگان و مسؤولان نظام بوده است، اکنون نیز بر همه آحاد مردم و ارباب رسانه و سیاست و مسؤولان کشورى و لشکرى است که ضمن تقویت انسجام ملى و پرهیز از هرگونه حاشیه‌سازى دشمن‌شادکن، اجماع قاطع داخلى را حول محور سیاستهاى نظام و منویات رهبرى معظم انقلاب در جهت تأمین مصالح و منافع ملى بیش از گذشته در مقابله با توطئه‌هاى شوم شیطان بزرگ آمریکا به نمایش بگذارند و این‌بار نیز شدیدتر از قبل دشمن را در رسیدن به اهداف شومش ناکام و پوزه‌اش را به خاک بمالند. ان‌شاءالله‌تعالى.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار