سالهاست که ناسا مأموریت خود به مریخ را برای به دست آوردن موقعیت‌های بهتر در جهت فرود بر روی سیاره سرخ به تعویق انداخته است اما طی اخباری که اخیرا به دست آمده،این آژانس به دلیل عدم داشتن بودجه کافی،شرایط ارسال انسان به این سیاره را ندارد.
کد خبر: ۴۶۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 16 July 2017
به گزارش تابناک : افرادی که مشتاقانه منتظر سفر به مریخ بودند از شنیدن خبر اینکه ناسا هیچ پولی برای اجرای برنامه خود ندارد، ناامید خواهند شد.

ویلیام گرستنمایر مدیر منابع انسانی ناسا اعلام کرد که این سازمان با بودجه فعلی نمی‌تواند ماموریت ارسال انسان به مریخ را تا سال ۲۰۳۰ عملی کند.

اعتقاد بر این است که هزینه ساخت سیستم راه اندازی فضایی و فضاپیمای اوریون، بالاتر از حد انتظار بوده، که به موجب آن سازمان موفق به طراحی وسایل نقلیه برای فرود در مریخ یا صعود از سطح این سیاره نشد.

گفته‌های گرستنمایر درست نزدیک یک ماه پس از آن که ژنرال لری جیمز، معاون آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا از آمادگی این آژانس برای سفر به مریخ در آینده نزدیک خبر داده بود منتشر شد.

جیمز در گفت وگویی با عنوان "بررسی جهان ما، سیستم خورشیدی و هستی" در چنای هند، اظهار کرد: "فرستادن انسان به مریخ، مأموریت اصلی ما است. ما در حال کار بر روی فناوری های انسانی و موشکی مورد نیاز برای ماموریت‌های طولانی مدت هستیم."

در طول این سخنرانی، جیمز همچنین از تکنولوژی در حال توسعه ناسا که یک موشک جدید برای ارسال انسان به مریخ است سخن گفت.

او اظهار کرد: ناسا در اواسط راه ساخت این موشک و آزمایش اجزای آن قرار داشته و این فناوری که SLS نام دارد برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ راه اندازی خواهد شد.





منبع : اینترنشنال بیزینس تایم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار