معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: 22 هزار دانش آموز پایه نهم برای ورود به متوسطه دوم در سال 96-97 هدایت تحصیلی می شوند.
کد خبر: ۴۶۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 16 July 2017
به گزارش تابناک : موسی دادی زاده روز یکشنبه افزود: دانش آموزان پایه نهم می‌ توانند 12 رشته را بر اساس عملکرد و علاقه خود و بر اساس اولویت انتخاب کنند.
وی بیان داشت: امسال برای نخستین بار برای انتخاب هر رشته، حداقل نمره در نظرگرفته شده به این نحو که نمره میانگین درس تجربی برای دانش آموزان متقاضی ورود به این رشته باید 14 و درس ریاضی 13 باشد و نمره میانگین درس ریاضی برای انتخاب دانش آموزان متقاضی ورود به این رشته باید 14 و درس علوم تجربی نمره 13 باشد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان اظهارکرد: دانش آموزان به مدت یک هفته می‌توانند با مراجعه به واحد آموزشی محل تحصیل خود فرم هدایت تحصیلی 6 و هفت را دریافت کنند.
دادی زاده گفت: در شرایط انتخاب رشته جدید دانش آموزان در فرم شماره هفت هدایت تحصیلی اولویت رشته‌ها بر اساس عملکرد دانش آموزان و علاقه و در فرم شماره 6 هدایت تحصیلی براساس عملکرد تحصیلی، آزمون توانایی، آزمون رغبت، نظر معلمان، نظر مشاور، نظر دانش آموز و نظر والدین تعیین شده است.
وی یادآورشد: برای پایه هفتم و هشتم متوسطه ضریب درس‌ها یک و در پایه نهم متوسطه سه محسوب می‌شود که در صورت نیاوردن حد نصاب در پایه نهم می‌توانند در آزمون تغییر رشته شرکت کنند.
براساس سند چشم انداز کشور باید تا چند سال آینده 42 درصد دانش آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و 58 درصد در بخش نظری تحصیل کنند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار