یک فعال صنفی معتقد است یکی از راه‌های بهبود وضعیت نامناسب معیشتی صیادان هرمزگانی مقابله با تجاوز ماهیگیران حوزه خلیج فارس به منابع آبی استان است.
کد خبر: ۴۶۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 16 July 2017
به گزارش تابناک : اسحاق تندرو، مدیرعامل اتحادیه تعاونی صیادان استان هرمزگان گفت: یکی از مطالبات اصلی صیادان استان مقابله با صید ماهیگیران کشورهای حاشیه خلیج فارس در صیدگاه‌های ایران است.

او ادامه می‌دهد: صیادان کشورهای عربستان، امارات، قطر با تجاوز به حریم صید هرمزگان منابع صید ماهیگیران را شکار می‌کنند.صیادان بارها در این مورد اعتراض کرده‌اند. این موضوع نیازمند تقویت نیروهای دریابانی در این حوزه آبی است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی صیادان هرمزگان با اشاره به وضعیت نامناسب معیشتی صیادان افزود: جمعیت ماهیگیران هرمزگان به حدود ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد که به صورت میانگین روزی صد هزار تومان درآمد دارند. البته برخی روزها به دلایل مختلف مانند طوفانی بودن دریا نمی‌توانند به آب بزنند و ماهیگیری کنند.

وی در این خصوص ادامه داد: با کاهش منابع آبی وضعیت نامناسب معیشتی صیادان را هم تحت تاثیر قرار داده است. سازمان شیلات با در اختیار گذاشتن امکانات می‌تواند در حوزه پرورش میگو و ماهی برای صیادان درآمدزایی و ایجاد شغل دوم کند.

این فعال صنفی در مورد عدم پرداخت تسهیلات بانکی به صیادان هرمزگانی خاطرنشان کرد: اکثر صیادان هرمزگانی در حاشیه دریا زندگی می‌کنند. بانک‌ها برای پرداخت وام از آنها وثیقه ملک شهری می‌خواهند. از سوی اتحادیه به بانک‌ها پیشنهاد دادیم تا صیادان با ارئه سند مالکیت کشتی‌ها و شناورهای خود بتوانند وام دریافت کنند ولی هنوز جوابی به ما نداده‌اند.





منبع : ایلنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار