مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: 450 میلیارد تومان مطالبات حق بیمه از صنایع و کارگاه های فعال هرمزگان وصول نشده است.
کد خبر: ۴۶۰۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲ 15 July 2017
به گزارش تابناک : سید فاضل حیدری بلوکی شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی در بندرعباس و دیدار با خبرنگاران این رسانه در استان هرمزگان به مناسبت هفته تامین اجتماعی، اظهار داشت: 34 هزار و 442 کارگاه فعال در استان زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند.
وی ادامه داد: پرداخت این مطالبه ها از سوی بدهکاران می تواند بخش بزرگی از مشکلات تامین اجتماعی استان را برطرف کند.
وی اضافه کرد: این سازمان ماهانه 450 میلیارد تومان در قالب تعهدهای های کوتاه مدت و بلند مدت در استان پرداخت می کند.
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان افزود: 52 درصد جمعیت هرمزگان برابر با 911 هزار نفر زیر پوشش این سازمان هستند.
به گفته حیدری بلوکی، شعبه بندرشهید رجایی در هفته دولت امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد که به حدود 25 هزار نفر از فعالان صنایع غرب بندرعباس و بندرشهید رجایی خدمات می دهد.
وی ابراز داشت: شعبه اقماری زیارتعلی بخش رودخانه رودان در هفته تامین اجتماعی (19 تا 25 تیر) به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه هرمزگانی ها بخش بزرگی از نیروهای متخصص کشورهای حوزه خلیج فارس را تشکیل می دهند، گفت: مجوز بیمه کردن ایرانیان خارج از کشور به هرمزگان داده شده تا آنان را در قالب بیمه آزاد، زیر پوشش قرار دهد.
وی ادامه داد: ایرانیان مقیم خارج از کشور می توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی استان فرم های خود اظهاری را تکمیل کنند و زیر پوشش قرار گیرند.
مدیر کل تامین اجتماعی هرمزگان افزود: آنان می توانند حق بیمه را با ارز رایج کشور محل اقامت و اشتغال خود بوسیله اینترنت بپردازند.
حیدری بلوکی اشاره کرد: همچنین برای سهولت هموطنان مقیم در سایر کشور ها مجوز لازم به کنسولگری های ایران به درگاه اینترنتی تامین اجتماعی داده شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان هم در این دیدار اظهار داشت: رسانه ها همیشه همراه و همکار نهادها و مجموعه های اداری در ارائه بهتر خدمات به مردم بوده اند.
دکتر لیلا خدری در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: 34درصد از بیمارانی که نیاز به بستری در مراکز درمانی استان دارند از تخت های بیمارستانی بخش درمان تامین اجتماعی استفاده می کنند.
وی به نیاز هرمزگان برای ایجاد بیمارستان تخصصی زنان اشاره کرد و ابراز داشت: آمار زایمان در بیمارستان خلیج فارس از 6 هزار زایمان در سال 94 به 11 هزار مورد زایمان پس از انتقال بیمارستان شریعتی بندرعباس به این بیمارستان رسیده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان اظهار داشت: این جابه جایی موجب افزایش 75 درصدی فعالیت بخش زنان بیمارستان خلیج فارس شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان به بخش نوزدان پر خطر اشاره کرد و یادآور شد: با خرید 9تخت ویژه برای این بخش (N.I.C.U) ظرفیت مراقبت های ویژه نوزادان به 13تخت افزایش یافت.
مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان افزود: 225 تخت بیمارستان خلیج فارس در حال حاضر با 95 درصد ضریب اشغال در حال استفاده است و تا پایان سال 97 همه 30075 تخت غیرفعال دیگر این بیمارستان وارد چرخه خدمات درمانی می شوند.
به گفته دکتر خدری، این بیمارستان رتبه هفتم را از بین 70 بیمارستان تامین اجتماعی کشور در ارزیابی های صورت گرفته بدست آورده است.
رئیس خبرگزاری ایرنا در هرمزگان در این دیدار پس از تبریک هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: این خبرگزاری 83 ساله، وظیفه انعکاس دغدغه های مردم و عملکرد مسئولان را بر عهده دارد.
خلیل تنیده یادآور شد: فراگیر بودن خدمات تامین اجتماعی و جمعیت قابل توجهی که تحت پوشش آن هستند ایجاب می کند اخبار این مجموعه ،به موقع منتشر گردد.
وی ادامه داد: تنوع خدمات تامین اجتماعی یکی دیگر از ویژگی های این مجموعه است که گاهی برخی از این خدمات از چشم مردم پنهان مانده و اطلاعات جامعه از آنها اندک است.
تنیده در این دیدار بر آمادگی خبرگزاری جمهوری اسلامی برای همکاری بیشتر با تامین اجتماعی در راستای اطلاع رسانی و بهینه سازی فرهنگی در موضوعاتی مانند لزوم پرداخت بدهی های بیمه ای تاکید کرد. 






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار