رئیس کمیته بندری و دریایی کمیسیون عمران مجلس گفت: اعضای کمیسیون عمران مجلس جهت بازدید و بررسی ظرفیت ها و مشکلات بندرشهید رجایی به بندرعباس مسافرت می کنند.
کد خبر: ۴۵۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 15 July 2017
به گزارش تابناک : به نقل روابط عمومی دفتر حسین هاشمی تختی نماینده مردم هرمزگان در مجلس، حسین هاشمی تختی با اشاره به بازدید خود از مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس، عنوان کرد: دو هفته قبل از بندر شهید رجایی بازدید داشتیم که در این بازدید رانندگان کامیون های حمل و نقل کالا از ماندن در صف طولانی گمرک گلایه هایی داشتند و این موضوع بازتاب منفی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: علت این مشکل در گیت گمرک، کمبود «ایکس ری» و همین طور کهنگی و از مدار خارج شدن «ایکس ری» موجود بود که پاسخگوی تعداد زیاد کامیون ها در بندر شهید رجایی نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: در این راستا و برای رفع این مشکل، با پیگیری هایی که صورت گرفت، جلسه ای با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، رئیس کل گمرک، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و مدیران متناظر استانی این دستگاه ها به همراه معاون عمرانی استانداری هرمزگان تشکیل شد.

هاشمی تختی تصریح کرد: در این جلسه توافق شد طی یک ماه آینده دستگاه «ایکس ری» با کیفیت و سرعت بالا جهت انجام امور گمرکی در بندر شهید رجایی نصب شود و همین طور گمرک در این بندر به طور شبانه روزی کار کند.

وی با اشاره به هماهنگی و همکاری دستگاه های مربوطه برای رفع مشکلات بندر شهید رجایی، اضافه کرد: از پیگیری های مجدانه آقای دکتر رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس در این راستا قدردانی می کنم.

رئیس کمیته بندری و دریایی کمیسیون عمران مجلس در ادامه از سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس به هرمزگان خبر داد و بیان داشت: با پیگیری های صورت گرفته، اعضای کمیسیون عمران مجلس جهت بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس و بررسی ظرفیت ها و مشکلات این مجتمع بندری به استان هرمزگان سفر می کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس خاطرنشان کرد: سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس اواخر هفته جاری انجام می شود و در این سفر مدیران و مسئولان عالی رتبه سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز اعضای  کمیسیون عمران را همراهی خواهند کرد.

هاشمی با تاکید بر اینکه بندر شهید رجایی می تواند به بندر هاب منطقه و مرکز ترانزیت در خاورمیانه تبدیل شود، اظهار داشت: تلاش می کنیم با رفع مشکلات این بندر، شرایط توسعه، عمران و آبادانی بیشتر آن فراهم شود.





منبع : مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار