مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: کشت محصول بامیه از نیمه تیرماه در 252 هکتار از زمین های کشاورزی استان آغاز شده است.
کد خبر: ۴۵۸۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 12 July 2017
به گزارش تابناک : سید رضا امیری زاده روز چهارشنبه افزود: فصل کشت بامیه تا پایان مرداد ماه ادامه دارد و برداشت این محصول از مهرماه تا آذرماه است.
وی پیش بینی کرد از این سطح زیرکشت، یکهزار و 516 تن محصول بامیه برداشت شود که باتوجه به توسعه نیافتن سطح زیرکشت، تولید امسال نسبت به پارسال تغییری نخواهد داشت.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهارکرد: شهرستان های بندرعباس و رودان از مناطق مهم تولید بامیه در استان هستند.
هرمزگان به دلیل شرایط آب وهوایی مستعد تولید بامیه می باشد. بیکر، پاکستانی و محلی از مهم ترین ارقام کشت شده بامیه در این استان است.
در اطلاعات طب سنتی ایران از بامیه بعنوان گیاهی سرشار از خواص و مواد مغذی نام برده شده که برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله پوکی استخوان، فشار خون، یبوست و دیابت مفید است.
در زمینه تاثیر کم نظیرمحصول بامیه بر پیشگیری و درمان برخی بیماری ها آمده است: این سبزی دارای ماده لزجی است که کمک فوق العاده ای به دفع مواد زائد و سموم در سیستم گوارشی می کند.
دراین اطلاعات پیشگیری و جلوگیری از یبوست و فشار خون بالا و گرفتگی عضلات در دوران بارداری و درمان بواسیر از دیگر تاثیرات مثبت مصرف بامیه اعلام شده درحالیکه به افراد مبتلا به بیماری های کلیوی توصیه شده از بامیه به علت داشتن پتاسیم بالا، زیاد مصرف نکنند.
وسعت زمینهای کشاورزی هرمزگان 156هزارهکتار با تولید سالانه 2میلیون و 300 هزارتن محصول باغی و زراعی اعلام شده است.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار