چهار طرح بزرگ در حوزه آبرسانی، آبیاری و زهکشی و برق با حضور مهندس چیت چیان وزیر نیرو در استان هرمزگان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۴۵۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 12 July 2017

به گزارش تابناک : وزیر نیرو که به همراه محمد حاج رسولی، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور به  هرمزگان سفر کرده بود، طرح های «شبکه اصلی توزیع آب مجتمع گلخانه ای در شبکه آبیاری شمیل، شبکه اصلی آبیاری و زهکشی اراضی شمال دشت میناب زیر پوشش سدهای شمیل و نیان، تامین آب روستاهای بشاگرد از سد سهران، پست برق ۲۳۰ کیلو ولت جگدان بشاگرد را افتتاح کرد.

 

با اجرای طرح شبکه اصلی آبیاری و زهکشی اراضی شمال دشت میناب با اعتبار 200 میلیارد ریال سالانه 12میلیون متر مکعب آب از سدهای شمیل و نیان برای مصارف کشاورزی به این دشت منتقل می شود.

 

حذف تلفات نشت، تبخیر ازشبکه کانال های آبیاری و افزایش بهره وری از 30 درصد به بیش از 80 درصد از دستاوردهای این طرح است.

 

با بهره برداری از طرح« شبکه اصلی توزیع آب مجتمع گلخانه ای در شبکه آبیاری شمیل» که 30 میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است، 500 هکتار از اراضی دشت شمیل آبیاری می شود که در فازهای بعدی تا یکهزار هکتار قابل توسعه است.

 

اجرای این طرح زمینه مناسب را برای سرمایه گذاری در راستای تولید، فرآوری و صادرات محصولات کشاورزی فراهم و برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.





منبع : شبستان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار