مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های هرمزگان از اعزام هفت کاروان، 35 نفری از دانشگاهیان استان در قالب کاروان‌های اساتید، دانشجویان پسر، کارمندان دانشگاه‌ها، متاهلان و دختران مجرد در هفدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات خبر داد.
کد خبر: ۴۵۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 10 July 2017

به گزارش تابناک : حجت الاسلام و المسلمین سید عباس تقویمسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های هرمزگان افزود: ثبت‌نام هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان در استان هرمزگان همزمان با سراسر کشور از دهم تیر ماه در سایت لبیک به نشانیwww.labbayk.ir آغاز شد و تا امروز 19 تیر که نهمین روز ثبت‌نام است، 800 نفر از دانشگاهیان استان در سایت لبیک ثبت‌نام کرده‌اند که نشان از علاقه  دانشگاهیان  به زیارت و ائمه معصومین(ع) است.

وی اضافه کرد: ثبت‌نام تا ۲۲ تیرماه ادامه خواهد یافت و سپس قرعه‌کشی از میان ثبت‌نام کنندگان انجام و پس از آن، پذیرفته‌شدگان اصلی و ذخیره اعلام خواهند  شد.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با اشاره به شعار عتبات دانشگاهیان در امسال گفت: شعار عتبات دانشگاهیان درسال جاری تفکر فاطمی- اقدام حسینی است. ممکن است در بحث ولایت و امامت شبهاتی وجود داشته باشد و ما باید توجه کنیم که حضرت زهرا(س) درباره بحث ولایت چه کردند و بنابر آن اطلاع رسانی، آگاهی، بصیرت بخشی و اقدام حسینی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جوان بودن کاروان‌ها، همراهی روحانیان با تمامی کاروان‌ها، حضور عوامل ستاد در نجف و کربلا، استقرار مداح در نجف و کربلا، زیارت دسته جمعی، زیارت دوره ویژه نجف، برگزاری مسابقات فرهنگی متنوع، اعطای وام، برگزاری جلسات آموزشی قبل و بعد از سفر، همایش‌های بعثه حین سفر، نشست هم‌اندیشی دانشگاهیان در کربلای معلی، ارسال بسته فرهنگی قبل و پس از سفر و اردوی زیارتی قم - جمکران بعد از سفر را از ویژگی‌های خاص کاروان‌های دانشگاهی عتبات است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های هرمزگان اظهار کرد: دانشگاهیان در نجف اشرف و کربلای معلی در هتل‌های متمرکز و درجه الف که با کیفیت‌ترین هتل‌های عراق است اسکان داده خواهند شد. تلاش کرده‌ایم نزدیک‌ترین هتل‌ها را به حرمین شریفین برای زائرین دانشگاهی در نظر بگیریم. زیارت سامرا هم منوط به برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت خواهد بود. اعزام زائرین دانشگاهی به عتبات عالیات از مرداد ماه آغاز و تا آبان ماه سال ۹۶ ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی درباره اعطای وام به زائرین عتبات دانشگاهیان بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه ستاد با بانک‌ ملت در این دوره تمامی زائرین دانشگاهی عتبات می‌توانند از تسهیلات یک میلیون تومانی و یک و نیم میلیون تومانی بدون سپرده‌گذاری و به صورت قرض الحسنه بهره‌مند شوند. اعطای وام بعد از قرعه کشی و ثبت‌نام نهایی زائرین و معرفی آنها به بانک انجام خواهد شد.





منبع : دانشجو 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار