رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت: به دنبال افزایش بی‌سابقه دما طی دو هفته گذشته، میزان موارد گرمازدگی در استان هرمزگان از ابتدای تیرماه تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال قبل، از رشد 45 درصدی برخوردار بوده است.
کد خبر: ۴۵۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 04 July 2017
به گزارش تابناک : احمد مرادی دکتر امیرحسین اسدی با اعلام این خبر افزود: از ابتدای تیرماه تاکنون و طی 11 روز، 99 مورد گرمازدگی در استان گزارش شد.

وی تصریح کرد: از تعداد موارد گزارش‌شده گرمازدگی در استان، 5 مورد گرمازدگی شدید که 3 مورد در شهر بندرعباس و 2  مورد در مغویه بندرلنگه اتفاق افتاده است و این افراد بلافاصله توسط نیروهای اورژانس جهت درمان به بیمارستان‌های شهیدمحمدی و شهدای بندرلنگه منتقل شدند.

دکتر  اسدی گفت: در همین راستا 94 مورد با گزارش گرمازدگی خفیف به‌صورت ضعف و افت فشارخون، توسط تکنسین‌های اورژانس در محل مورد درمان قرار گرفتند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی هرمزگان با اشاره به‌شدت گرمی هوا در استان، اظهار کرد: گرمازدگی، عدم توانایی بدن در دفع گرما و افزایش دمای درون بدن به حدود چهل درجه سانتی‌گراد است که به علت فعالیت شدید یا گرمای هوا ایجاد می‌شود. به‌عبارت‌دیگر گرمازدگی به هم خوردن تعادل در مکانیسم‌های تنظیم دمایی بدن است؛ تولید گرما در بدن، به علت افزایش شدید حرارت محیط و ناتوانی در دفع حرارتِ ایجادشده، باعث گرمازدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه شدت گرما در روزها و ماه‌های اخیر در استان بالا خواهد بود، به هم استانی‌ها توصیه کرد: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای ازجمله قلبی و دیابتی که بیشتر در معرض ریسک گرمازدگی هستند، باید بیشتر مراقب بوده و تا حد امکان از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند، در روزهای بسیار گرم بین ساعت‌های ۱۱ صبح تا غروب آفتاب حتی‌الامکان بیرون نروید، حتی‌الامکان زیر تابش مستقیم آفتاب نمانید و تا حد امکان از فعالیت زیاد در هوای گرم خودداری کنند، مایعات بیشتر مصرف کنند حتی اگر احساس تشنگی نداشته باشند و لباس‌های بارنگ روشن بپوشند، و خودروهای خود را در شرایط سایه قرار دهند تا دچار گرمای ناگهانی نشوند.

دکتر اسدی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت بروز گرمازدگی شدید با علائمی از قبیل‌ ‌قیافه برافروخته و ملتهب، پوست گرم و خشک و تنفس سطحی و نبض ضعیف، عدم هوشیاری و تشنج، به فوریت‌های پزشکی و درمان فوری برای جلوگیری از آسیب‌های جدی و یا مرگ نیاز است و باید فرد گرمازده را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی جهت انجام اقدامات درمانی انتقال داد.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار