مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تشریح کرد:
به گزارش تابناک سمنان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان،از طرح کارورزی به‌عنوان طرحی برای جذب بخش قابل توجهی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار در کشور نام برد و گفت: دولت روحانی با پیش‌بینی مشوق‌هایی کوشیده در این طرح از ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی برای رفع مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و رونق بیشتر حوزه تولید بهره بگیرد.
کد خبر: ۴۳۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 30 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، اسماعیل غنیان در نخستین جلسه برگزاری طرح کارورزی در استان سمنان با اشاره به هدف‌گذاری اشتغال سالانه ۱۵۰هزار فارغ‌التحصیل بیکار در قالب طرح کاروزی،از سوی دولت تدبیر و امید از معافیت دو ساله کارفرمایان از پرداخت حق بیمه خبرداد.

وی با تشریح جزئیات اجرای طرح کارورزی که به تازگی با هدف جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار از مقطع کاردانی تا مقطع دکتری از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی شده است، گفت: جامعه هدف اجرای این طرح، دانش‌آموختگان دانشگاهی گروه سنی ۲4 تا ۳3 ساله (با احتساب ۲سال خدمت سربازی) در همه رشته‌های دانشگاهی برحسب نیاز بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و تعاونی هستند.

وی با بیان اینکه طرح کارورزی ذیل طرح کارآفرینی و اشتغال برای جوانان (کاج) در دستور کار دولت قرار گرفته است گفت: این طرح در سال گذشته در ۸ استان کشور به صورت آزمایشی اجرا شد و امسال به سراسر کشور تعمیم داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه علاوه بر دانش آموختگان دانشگاهی، کارفرمایان و واحدهای متقاضی جذب کارورز نیز مخاطبان اجرای طرح کاروزی هستند گفت: در حال حاضر سامانه ثبت‌نام به نشانیkarvarzi.mcls.gov.ir//https:برای کارورزان و واحدهای پذیرنده کارورزان فعال است که واحدها در این راستا می‌توانند آمادگی خود را برای اشتغال یا جذب متقاضیان اعلام کنند.

غنیان، دوره کارورزی را حداقل چهار ماه و حداکثر آن را 9 ماه برای هر کارورز اعلام کرد و درباره نحوه جذب متقاضیان بیکار مشمول این طرح گفت: پس از گزارش‌گیری از اطلاعات ثبت شده در سامانه باید بر اساس یک‌سری شاخص‌ها، افراد حائز شرایط با در نظر گرفتن اولویت‌ها شناسایی و به میزان ظرفیت بنگاه‌ها و با در نظر گرفتن رشته تحصیلی فرد متقاضی از طریق ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعیبه بنگاه اقتصادی مربوطه معرفی شوند.

وی با بیان اینکه در قالب اجرای طرح کارورزی اشتغال سالانه ۱۵۰ هزار فارغ‌التحصیل بیکار هدف‌گذاری شده است، گفت: دستمزد این افراد به میزان یک سوم حداقل حداقل قانون کار در سال ۹۶ از سوی دولت پرداخت می‌شود که حدود ۳۱۰ هزار تومان برای هر فرد است.

غنیان، آشنایی افراد با محیط کار، تبدیل علوم تئوری به کاربردی و مهارت‌آموزی را سه مزیت اجرای این طرح پیش از ورود حرفه‌ای فرد به بازار کار عنوان کرد و گفت: کارورز به عنوان یک فرد دانش‌آموخته نیز دانشی دارد که می‌تواند به بنگاه یا واحد مربوطه منتقل کند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان سمنان همچنین از در نظر گرفتن مشوق‌های بیمه‌ای برای افزایش انگیزه کارفرمایان برای جذب کارورزان خبر داد و گفت: برای افزایش احتمال جذب این افراد و ماندگاری آنها در محیط کار، در صورت جذب کارورزان در واحد و بنگاه اقتصادی مربوطه، دولت تا ۲ سال ۱۰۰ درصد حق بیمه کارفرما را پرداخت خواهد کرد. بدین ترتیب کارفرمایان تا ۲ سال از پرداخت حق بیمه در قبال کارورزان معاف خواهند بود.

وی افزود: کارفرمایان بنگاه‌های اقتصادی یا واحدهای پذیرنده کارورز دارای مجوز از دستگاه اجرایی می‌توانند در سامانه کارورزی ثبت نام کنند.

غنیان شرایط متقاضیان کارورزی را داشتن حداکثر 24 سال سن برای مقطع کاردانی، 26سال برای مقطع کارشناسی، 29سال برای مقطع کارشناسی ارشدو 33سال برای مقطع دکتری دانست و افزود: از تاریخ اخذ مدرک دانشگاهی نباید بیشتر از 4 سال سپری شده باشد.

وی همچنین عدم سابقه در دوره کارورزی و دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت را از دیگر شرایط متقاضیان و مشمولین این طرح برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار