با تفاهم سازمان فضایی و شرکت پست، کدپستی ۱۰ رقمی آدرس واحد اماکن می‌شود و دیگر نیازی به آدرس‌دهی از مسیرهای متعدد برای یک پلاک مشخص نخواهد بود.
کد خبر: ۴۳۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ 30 May 2017

به گزارش تابناک کردستان، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان فضایی ایران و شرکت ملی پست توسط محسن بهرامی رئیس سازمان فضایی و حسین مهری مدیرعامل شرکت پست به امضاء رسید.

این تفاهم‌نامه با رویکرد بهره‌برداری از فناوری‌های فضایی در حوزه‌های کاربردی منعقد شده است و دو سازمان برای تامین تصاویر با تفکیک‌پذیری بالا و تولید و به روز رسانی نقشه‌های مورد نیاز پست با یکدیگر همکاری می‌کنند.

در این تفاهم، سازمان فضایی ایران با توجه به نیاز و استانداردهای شرکت پست تصاویر ماهواره‌ای با تفکیک پذیری مکانی و تاریخ دریافت مناسب را تهیه می‌کند نسبت به تولید و به روز رسانی نقشه‌های پارسل‌بندی مناطق شهری اقدام خواهد کرد.

محمدرضا وارسته رئیس آزمایشگاه و استانداردسازی سازمان فضایی ایران با اشاره به جزئیات این برنامه اعلام کرد: در حال حاضر 51 میلیون رکورد پستی شامل 39 میلیون رکورد شهری و 11.5 میلیون رکورد روستایی در بانک اطلاعاتی شرکت پست موجود است.

وی گفت: طبق این تفاهم در سال 96 در حدود 71 هزار شهر بزرگ در مراکز استان‌ها و 1000 روستا در سراسر کشور نقشه‌ها به روز خواهد شد و کد پستی به آنها اختصاص پیدا می‌کند.

رئیس آزمایشگاه و استانداردسازی سازمان فضایی ایران تأکید کرد: در این برنامه اجباری به استفاده از ماهواره خاصی نیست و هر تصاویری با رزولیشن بالا که قابل استفاده باشد به کار می‌آید.

وی گفت: با این برنامه طبق پروژه GNAF کدهای پستی 10 رقمی روی نقشه پیدا می‌شوند و با این مکان‌یابی دیگر نیازی به آدرس فیزیکی برای اعلام آدرس اماکن نیست و تنها با ارائه کد پستی آدرس دقیق اماکن مشخص می‌شود.

وارسته خاطرنشان کرد: این پروژه برای نخستین بار از استرالیا شروع شد و هم‌اکنون در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد که در نتیجه آن آدرس‌دهی متعدد از مسیرهای مختلف برای یک مکان حذف می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار