دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: معتادان متجاهر با اولویت زنان معتاد متجاهر در استان لرستان با همکاری بهزیستی شناسایی و ساماندهی شوند.
کد خبر: ۴۳۲۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 30 May 2017
غلام‌رضا آقا میرزایی ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار داشت: باوجود تعداد کم کارکنان دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان اقدامات قابل قبولی ظرف دو سال و نیم گذشته در این رابطه انجام‌شده است.

وی با تشریح اولویت‌های مبارزه با مواد مخدر در سال 96 افزود: مقابله باعرضه و تولید انواع مواد مخدر و روان گردها، صیانت اجتماعی و توسعه مشارکت‌های مردمی و مدیریت ستادی و توان‌بخشی ازجمله اولویت‌های امسال است که در کمتر از 10 روز گذشته به فرمانداران سراسر استان لرستان ابلاغ‌شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان با تأکید بر لزوم جمع‌آوری خرده‌فروشان و معتادان متجاهر بر ساماندهی این افراد با اولویت زنان متجاهر تأکید و بیان کرد: طی دو سال گذشته مرکز جمع‌آوری زنان معتاد متجاهر در بروجرد نیز راه‌اندازی شده اما هنوز آمار دقیقی از تعداد افراد نگهداری شده در این مرکز اعلام‌نشده است.

وی عنوان کرد: باید زنان معتاد سراسر استان لرستان با همکاری بهزیستی شناسایی و ساماندهی شوند تا آمار دقیق معتادان متجاهر در استان مشخص و نسبت به ساماندهی دقیق آن‌ها اقدام شود.

آقا میرزایی صیانت اجتماعی و توسعه مشارکت‌ها در راستای ارائه خدمات پس از ترخیص معتادان از مراکز درمانی را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: علاوه بر این آموزش پیشگیری از اعتیاد در مقاطع تحصیلی متوسطه توسط اداره آموزش‌وپرورش شهرستان بروجرد باید با سرعت بیشتری انجام شود تا موضوع توانمندسازی دانش آموزان در این راستا به‌خوبی انجام شود.

وی برگزاری همایش‌های تبلیغی توسط اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد و نیز ارائه خدمات لازم در حوزه درمان توسط شبکه بهداشت این شهرستان را خاطرنشان شد و افزود: باید مصوبات این جلسه تا حصول نتیجه لازم توسط متولیان امر پیگیری و اجرا شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان کاهش پنج‌درصدی توزیع و مصرف مواد مخدر و توسعه مشارکت‌ها و افزایش پیشگیری در سال 96 را از اولویت‌های برنامه امسال خواند و گفت: بر اساس برنامه، عملکرد تمامی شهرستان‌ها به‌ویژه شهرستان بروجرد در این زمینه مطلوب بوده اما باید توجه داشت که جمع‌آوری معتادان متجاهر تنها مختص ایام نوروز نیست و این امر باید در تمام سال با جدیت دنبال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار