مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از احداث نگارخانه در میناب طی آینده نزدیک خبر داد و گفت: ایجاد بستر مناسب برای بروز استعدادها از اولویت‌های مجموعه فرهنگی استان است.
کد خبر: ۴۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵ 01 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره، علیرضا درویش‌نژاد در آئین پایانی سومین جشنواره تئاتر طنز ققنوس در میناب با بیان اینکه هنرمند در هر جامعه‌ای نقشی موثر ایفا می‌کند، اظهار داشت: تاثیر هنرمند قاعده‌ای انکارناپذیر است.
 
وی فضای کنونی کشور و وزارت ارشاد در حوزه فرهنگ و هنر را مناسب ارزیابی کرد و گفت: نگاه مسئولان فرهنگی کشور در این بخش بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها است.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال تئاتر از سوی وزیر ارشاد، اظهار داشت: وزارت ارشاد به دنبال این است که ظرفیت‌های هنری مردم به منصه ظهور برسد.
 
درویش‌نژاد در ادامه به جایگاه فرهنگی میناب در کشور اشاره کرد و گفت: میناب را می‌توان پایتخت هنر نمایش دانست.
 
مدیرکل ارشاد هرمزگان افزود: میناب در حوزه نمایش صحنه‌ای و خیابانی دارای ظرفیت‌های فراوانی است که باید در سطح ملی و منطقه‌ای مطرح شود.
 
درویش‌نژاد با ذکر این مطلب که تمرکز زدایی و حمایت هنرمندان از اصول محوری در مجموعه ارشاد است، افزود: به‌زودی مجتمع فرهنگی هنری میناب کلنگ‌زنی می‌شود.
 
وی گفت: این مجتمع فرهنگی با ظرفیت 600 نفر در شهرستان میناب احداث می‌شود.
 
  درویش‌نژاد همچنین از احداث 10 پلاتو نمایش در بندرعباس و سه پلاتو نمایش در میناب خبر داد و گفت: این اقدام در راستای گسترش زیرساخت‌های هنری است که با حمایت شورای شهر و طی تفاهم‌نامه‌ای با شهرداران صورت می‌گیرد.
 
مدیر کل ارشاد هرمزگان در ادامه از احداث نگارخانه در میناب طی آینده نزدیک خبر داد و گفت: ایجاد بستر مناسب برای بروز استعدادها از اولویت‌های مجموعه فرهنگی استان است.
 
سومین جشنواره تئاتر طنز ققنوس با معرفی گروه های برتر به کار خود پایان داد.
 
در پایان بر اساس آرا هیئت داوران نمایش طنز "به چشم خار به دل دوست" به کارگردانی منصور رنجبر،" نمایش خسیس" به کارگردانی عبدالحمید فرهادی به ترتیب به عنوان آثار اول و دوم معرفی شدند.
 
در این آئین همچنین از محمد رحیمی شهواری به عنوان پیشکسوت نمایش طنز در میناب تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار