شهردار قم:
شهردار قم با بیان اینکه ساماندهی زائران عراقی را در دستور کار داریم گفت: زائران ایرانی که به عراق می‌روند وضعیت خوبی دارند اما زائران عراقی در ورود به قم مشکلاتی دارند که به دنبال حل این مشکل هستیم.
کد خبر: ۴۰۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۳ 30 March 2017
به گزارش تابناک قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در دیدار مدیران شهری با آیت‌الله حسینی بوشهری عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به بدهی‌های شهرداری قم به بانک‌های مختلف اظهار کرد: هزار و 600 میلیارد تومان بدهی داشتیم که 890 میلیارد تومان آن با بانک‌ها تهاتر شد و رقم عمده بدهی‌ها رفع شد که مشکلات ما را کمتر کرد.

وی با اشاره به بدهی‌ دولت به شهرداری تصریح کرد: تصویب بدهی شهرداری از دولت در روزهای پایانی سال بسیار کمک‌کننده به شهرداری بود و امید را در ما برای حرکت جدی در سال 96 زنده کرد.

شهردار قم به تدوین برنامه قم 1400 اشاره کرد و افزود: بر طبق همین برنامه توانستیم بودجه سال 96 شهرداری را به تصویب برسانیم و این بودجه بیش از 65 درصد افزایش نسبت به سال 95 داشته است.

وی با تاکید بر بهره‌برداری از عمده‌ پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری تا پایان سال 95 بیان کرد: باقی پروژه‌های نیمه کاره نیز تا خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد.

سقائیان‌نژاد به پروژه‌های جدید شهرداری اشاره کرد وافزود: پروژه مقداد را قبل از سال جدید بهره‌برداری کردیم و پروژه شهدای مدافع حرم هم به دلیل افزوده شدن بخش جدیدی به زیرگذر حداکثر تا خرداد به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: افتتاح این پروژه‌ها تاثیرات بسیار مثبتی در روند ترافیکی شهر خواهد داشت و تسهیلی در عبور و مرور مردم ایجاد می‌کند.

شهردار قم تکمیل رینگ سوم ترافیکی شهر را مورد توجه قرار داد و افزود: اجرای بلوار آیت‌الله بروجردی با سرعت در حال پیگیری است و فاز اول و دوم آن در اختیار مردم قرار گرفته و فاز سوم نیز حداکثر تا خرداد در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: البته در مسیر این بلوار و رینگ سوم نیازمند دو تقاطع برای تسهیل تردد هستیم که امسال کلنگ‌زنی این دو تقاطع در شهرک قدس و میدان ولیعصر انجام می‌شود و طبق برنامه این پروژه‌ها را یکساله تحویل خواهیم داد.

سقائیان‌نژاد همچنین به توسعه فضای سبز شهر قم اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته بیش از330 هکتار به فضای سبز شهر قم اضافه شد.

وی گفت: طبق برنامه سعی داریم سالیانه سه مترمربع به سرانه فضای سبز شهر قم اضافه کنیم و در این راستای سال گذشته بیش از 450 هزار اصله درخت در شهر قم کاشته و غرس شد.

شهردار قم همچنین آموزش‌های حوزه مدیریت پسماند در شهر را مورد توجه قرار داد و افزود: با همکاری آموزش و پرورش آموزش‌های خوبی را برای دانش آموزان داشتیم تا بتوانیم افزایش میزان تفکیک زباله از مبدا را در شهر محقق کنیم.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال حذف دفن پسماند در شهر هستیم گفت: به همین خاطر با سرمایه گذار بخش خصوصی در حال مذاکره هستیم که اجرای پروژه هاضم و تبدیل پسماند به انرژی را محقق کرده و از دفن زباله در شهر قم که اثرات نامطلوب بهداشتی و زیست محیطی دارد جلوگیری کنیم.

سقائیان‌نژاد اقدامات فرهنگی و ورزشی شهرداری را یادآور شد و گفت: به زودی 10 مجموعه فرهنگی، ورزشی و رفاهی را کلنگ‌زنی می‌کنیم تا بتوانیم محرومیت‌های شهر قم در این بخش را رفع کنیم.

وی با اشاره به پروژه‌های گردشگری شهرداری قم تصریح کرد: امسال به هیچ وجه اجازه ندادیم که در سطح شهر چادرخواب صورت گیرد و مکان‌هایی را برای اسکان اضطراری مشخص کردیم.

وی با تاکید بر آماده‌سازی کمپ‌ها و مکان‌هایی در محدوده شهر و اطراف مسجد مقدس جمکران ادامه داد: در حوزه تفریحی گردشگری نیز اجرای پروژه تله سیژ، آکواریوم و باغ پرندگان را در دستور کار داریم.

شهردار قم با بیان اینکه دو ردیف در بودجه برای مساجد و کارهای فرهنگی قرار دادیم افزود: هر کسی که بخواهد مسجد بسازد بخشی از آن را کمک می‌کنیم و مشمول بخشودگی عوارض هم می‌شوند.

وی اختصاص 5 میلیارد تومان برای بهبود ظاهر مساجد از جمله نظافت، پاکیزگی و بهداشت را مورد تاکید قرار داد و افزود: امسال طبق برنامه پروژه‌ای اجرا می‌شود که طی آن از این پس در 250 نقطه شهر پخش اذان در سه نوبت خواهیم داشت.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه ساماندهی زائران عراقی را در دستور کار داریم گفت: زائران ایرانی که به عراق می‌روند با وضعیت خوبی است اما زائران عراقی در ورود به قم مشکلاتی دارند که به دنبال حل این مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه به دنبال تقویت قم‌گردی با محوریت حوزه‌های علمیه و تبیین سیر گسترش و توسعه حوزه‌های علمیه هستیم گفت: تمام توفیقات شهرداری در مدت اخیر در سایه عنایات خداوند و وحدت مدیران بوده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار