مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: یگان حفاظت محیط زیست برای جلوگیری از هرگونه تخریب طبیعت و محیط زیست در ایام نوروز در مناطق حفاظت شده و شکارممنوع و تالاب های استان گشت و کنترل ویژه داشته اند.
کد خبر: ۴۰۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۲ 30 March 2017
به گزارش تابناک قم، سید رحمان دانیالی افزود: استان قم دارای مناطق طبیعی بسیار دیدنی وظرفیت های گسترده اکوتوریسم بوده و با شروع تعطیلات نوروزی شهروندان و مسافران بسیاری برای بهره مندی از این مناطق در زیستگاههای طبیعی استان حضور می یابند. 

تالاب های قم با وسعت حدود 100 هزار هکتار، حدود 10 درصد از وسعت جغرافیایی استان را تشکیل داده و بر همین اساس، قم یکی از تالابی ترین استان های کشور و دارای ظرفیت های عظیم زیست محیطی است که همه ساله میزبان دسته های بزرگ پرندگان مهاجر است.

در استان قم شش تالاب فصلی و دائمی وجود دارد. مره ، حوض سلطان ، بهشت معصومه ، گنبد نمکی از جمله تالاب های قم می باشد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز دو نفر از متخلفان زیست محیطی که مبادرت به فروش دوزیستان و خزندگان کرده بودند، شناسایی و جانوران وحشی برای رهاسازی در طبیعت ضبط شده است، خاطرنشان کرد: با متخلفان و افراد سودجو که به طبیعت و محیط زیست آسیب می زنند، بر اساس قوانین قاطعانه برخورد می شود. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به فرارسیدن روز طبیعت، بر ضرورت رعایت اخلاق و اصول گردشگری مسئولانه از سوی شهروندان تأکید کرد و گفت: امیدواریم با حضور گردشگران در مناطق طبیعی و زیستگاههای حساس در روز 13 بدر شاهد تخریب محیط زیست، از میان رفتن گونه های گیاهی و جانوری و انباشت زباله در طبیعت نباشیم. 

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم در سال جدید همه مردم و مسؤولان نسبت به حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست هرچه بیشتر دغدغه و احساس مسؤولیت داشته باشند، تصریح کرد: رهاسازی ماهی قرمز برای اکوسیستم های آبی بسیار زیان داشته و مردم نباید در روز طبیعت ماهی های قرمز را در رودخانه ها و دریاچه ها رها کنند. 

سیزده بدر سیزدهمین روز فروردین ماه و از جشن های نوروزی است که در تقویم رسمی به عنوان روز طبیعت نامگذاری شده است، اما متأسفانه حضور گسترده مردم که در این روز به دامان طبیعت پناه می برند، باعث تخریب و صدمه های بسیاری به طبیعت و محیط زیست می شود. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار