تابناک: یکی از ساده‌ترین راه‌های صرفه‌جویی سفر انتخاب زمانی به غیر از فصل‌های پرترافیک است، زیرا به طور خودکار در این ایام هزینه‌ها از قبیل هزینه اقامت در هتل، بلیط هواپیما و ... افزایش می‌یابند. برای مثال، تابستان گران‌ترین فصل برای سفر به اروپا است.
کد خبر: ۳۹۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 24 March 2017

تابناک اصفهان: سفر یکی از بزرگ‌ترین و ارزشمندترین تجربه‌های زندگی است، از طرفی ممکن است محدودیت منابع مالی مانعی در برابر این تجربه هیجان‌انگیز باشد.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی در سفر، اعم از داخلی و خارجی، مربوط به مدیریت بودجه است؛ شاید این مسئله اندکی دشوار به نظر برسد و حتی هزینه‌های نامتعارف امکان سفر را برای بسیاری محدود کند، ولی با رعایت چند راهکار ساده می‌توان با هزینه‌ای کمتر سفری دلچسب را تجربه کرد.

سفر در زمان مناسب

بودجه سفر

یکی از ساده‌ترین راه‌های صرفه‌جویی سفر انتخاب زمانی به غیر از فصل‌های پرترافیک است، زیرا به طور خودکار در این ایام هزینه‌ها از قبیل هزینه اقامت در هتل، بلیط هواپیما و ... افزایش می‌یابند. برای مثال، تابستان گران‌ترین فصل برای سفر به اروپا است.

سفر در اواسط هفته

بودجه سفر

در اول یا آخر هفته فرودگاه‌ها مملو از افرادی است که به ترتیب به منظور سفرهای کاری یا گذران تعطیلات آخر هفته عازم سفر هستند و معمولا در این ایام نرخ بلیط‌ها افزایش می‌یابد. به همین منظور می‌توان با سفر در روزهای میانی هفته ضمن تهیه بلیط با قیمت مقرون به صرفه، از ازدحام فرودگاهی نیز در امان ماند.

تهیه بلیط‌های یکسره

بودجه سفر

بلیط‌های یکسره نسبت به بلیط‌های دو سره (رفت و برگشت) از قیمت پایین‌ترین برخوردارند، ولی بهتر است تا پیش از تهیه بلیط نرخ بلیط یکسره خطوط هوایی مختلف را بررسی و سپس اقدام به تهیه بلیط کنید.

انتخاب مقصد ارزان‌تر برای تهیه بلیط

بودجه سفر

یکی از رازهای تعیین نرخ بلیط هواپیما میزان تقاضا و نه مسافت برای مقصد مربوطه است. بنابراین، به هنگام تهیه بلیط می‌توان مقصدی نزدیک به مقصد اصلی (به عنوان مقصد واسطه) را انتخاب کرده و از آنجا مسیر به صورت زمینی و با پرداخت هزینه‌ای ناچیز طی کرد.

تهیه بلیط برگشت در مقصد

اگر با قطار یا هواپیما سفر داخلی انجام می‌دهید، برای تهیه بلیط برگشت تا زمان رسیدن به مقصد صبر کنید؛ زیرا می‌توانید با IP مقصد بلیط‌های ارزان‌تری را تهیه کنید.

عدم تبدیل ارز

بودجه سفر

دستگاه‌های خودپرداز بهترین راه برای تبدیل ارز در سفر با منصفانه‌ترین مبلغ هستند، از این رو، بهتر است تا تا حد امکان از مراجعه به باجه‌های تبدیل ارز و حتی شعبه‌های بانکی مقصد خودداری کنید.

استفاده از امتیاز سفر مکرر

اگر مدام در حال سفر هستید، هزینه‌های جانبی از قبیل غذا، نوشیدنی، نشریه‌ها و اینترنت همراه را باید به لیست هزینه‌های خود اضافه کنید. در این وضعیت، می‌توان از امتیازهای ویژه فرودگاه برای این قیبل مسافران استفاده کرد. برای این منظور می‌توان با عضویت در وب‌سایت Priority Pas و دریافت کارت عضویت، از امکانات رفاهی و اقامتی آن در ۴۰۰ شهر واقع در ۱۲۰ کشور استفاده کرد. حق عضویت پایه این سایت ۹۹ دلار در سال است.

خودداری از پرداخت وجه برای حواله

بودجه سفر

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، حتما پیش از سفر اقدام به تهیه کارت اعتباری فاقد وجه حواله کنید. همچنین دستگاه‌های خودپرداز بین‌المللی منبع معتبری برای انجام مراودات بانکی و نقل و انتقال وجه هستند. تعدادی از بانک‌ها نیز نقل و انتقال پول را با دریافت هزینه‌ای ناچیز یا رایگان انجام می‌دهند.

تهیه غذا در سفر

بودجه سفر

اغلب هتل‌ها و فرودگاه‌ها در برابر ارائه خدماتی مانند سرو غذا و نوشیدنی هزینه‌ای را از مسافران دریافت می‌کنند. از این رو، بهتر است برای صرفه‌جویی بیشتر مقداری غذا مانند کنسرو، خشکبار و ... را با خود به همراه داشته باشید.

همراه داشتن بطری آب

بودجه سفر

در نگاه اول شاید چندان با اهمیت به نظر نرسد، ولی تهیه آب آشامیدنی نیز یکی از هزینه‌های جانبی است. بنابراین، می‌توانید بطری آب یا قمقمه‌ای با حجم مناسب در طول سفر به همراه داشته باشید. این کار علاوه بر صرفه‌جویی به سلامت شما در سفر نیز کمک می‌کند.

صورتحساب تلفن همراه

بودجه سفر

برای صرفه جویی در هزینه مکالمه، سیم‌کارت کشور مقصد را تهیه کنید

بررسی‌ها نشان داده است که صورتحساب رومینگ تلفن همراه یکی از پرهزینه‌ترین بخش‌های سفر مسافران محسوب می‌شود. برای این کار می‌توان به به همراه داشتن تلفن هوشمند در سفر و به محض ورود به مقصد سیم‌کارتی را از اپراتورهای محلی تهیه کرد.

چانه زنی

بودجه سفر

دریافت تخفیف یا به عبارت دیگر، چانه زدن یکی از روش‌های مرسوم خرید در اقصی نقاط جهان است. حتی برای این کار می‌توان با کارکنان هتل، فروشندگان مواد غذایی یا فروشنده‌های بازار گپ و گفت دوستانه‌ای انجام داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار