کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اصولا انتخاب گزارشگران ویژه از میان کسانی است که عملکرد گذشته شان نشان از دشمنی با جمهوری اسلامی دارد اظهار داشت: ما مستندات فراوانی در رابطه با احمد شهید و "اسما جهانگیر" داریم که نشان می دهد اینها در گذشته هم سوابق کاریشان در راستای متهم نمودن جمهوری اسلامی ایران بوده است.
کد خبر: ۳۹۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 09 March 2017

به گزارش تابناک : حمید رضا ترقی در واکنش به گزارش "اسما جهانگیر"،‌ گزارشگر  جدید سازمان ملل در امور حقوق بشری ایران که به تازگی جایگزین احمد شهید شده است گفت: از آنجایی که گزارشگر ویژه حقوق بشر تنها در مورد ایران وجود دارد نشان می دهد اصل این کار و گزارش این فرد یک اقدام سیاسی برای فشار وارد کردن به ایران و خصوصا برای ایجاد پروژه جدیدی به منظور تحریم اقتصادی است که بر اساس همان بحث های حقوق بشری طراحی کرده اند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آنها می خواهند این گزارش را مبنایی برای تمدید و تشدید تحریم های اقتصادی علیه ایران کنند اظهار داشت: سعی می کنند این فرایند را به گونه ای رقم زنند که ناقض برجام نباشد و بگویند این تحریم ها مبتنی بر حقوق بشر است و ربطی به برجام ندارد.

ترقی با بیان اینکه موضوع هم جنس بازی در قوانین سازمان ملل جزو قانون های پذیرفته شده نیست تاکید کرد: این مسئله در میان همه کشورهای جهان فقط توسط چند کشور خاص پذیرفته شده است و در منشور حقوقی سازمان ملل هم چنین موضوعی نیامده است.

وی با تاکید بر اینکه کشورهایی که قانون حقوق هم جنس بازی را در کشورشان وضع کرده اند ناقض حقوق بشر هستند خاطر نشان کرد: چون در سازمان ملل هم حقوق هم جنس بازان پذیرفته نشده است ،‌ بنابراین کشورهای وضع کننده این قانون ناقض حقوق بشر هستند.

وی تصریح کرد: اظهارات عاصمه جهانگیر تحت نفوذی است که آمریکا ،‌کانادا،‌عربستان و رژیم صهیونیستی بر روی او دارند.

ترقی بحث حقوق بشر در چند سال گذشته را دومین پروژه بعد از برجام برای فشار سیاسی و اقتصادی علیه ایران خواند که به شکل های گوناگون در دستور کار غربی ها بوده و تاکید کرد: انها بر همین اساس یک سازوکاری را برخلاف همه ضوابط بین المللی در سازمان ملل ایجاد کردند که آن هم اختصاص یک گزارشگر ویژه برای ایران بود،‌ در حالی که هیچ کشوری در دنیا گزارشگر ویژه ندارد و این موضوع فقط در مورد ایران است.

وی این استثنایی که در عرصه بین المللی برای ایران قائل شده اند را اقدامی سیاسی غیر قانونی و تحمیلی از سازمان های بین المللی از جمله حقوق بشر خواند که عدم درستی آن به وضوح قابل رویت است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اصولا انتخاب گزارشگران ویژه از میان کسانی است که عملکرد گذشته شان نشان از دشمنی با جمهوری اسلامی دارد اظهار داشت: ما مستندات فراوانی در رابطه با احمد شهید و عاصمه جهانگیر داریم که نشان می دهد اینها در گذشته هم سوابق کاریشان در راستای متهم نمودن جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: منابع اطلاعاتی این گزارشگران عموما منابع ضد انقلاب و خارج نشین هستند و هیچ وقت اینها از منابع داخلی برای تدوین گزارششان استفاده نکرده اند زیرا اینها اصلا وارد ایران نشده اند تا از داخل ایران گزارشی مستند تهیه کنند و صرفا بر اساس شنیده هایی از عوامل ضد انقلاب چنین گزارشی ارائه می دهند.



منبع : میزان

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار