هاجر مهرانی کارگردان انیمیشن «داش آکل» که در دهمین جشنواره پویانمایی تهران حضور دارد معتقد است باید جنبه بین المللی بودن ساخت انیمیشن در ایران تقویت شود.
کد خبر: ۳۹۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 09 March 2017

به گزارش تابناک : هاجر مهرانی کارگردان انیمیشن کوتاه «داش آکل» که در بخش مسابقه بین الملل و ایران حضور دارد درباره انیمیشن خود گفت: این انیمیشن با تکنیک دو بعدی و در ۱۴۴ دقیقه ساخته شده است و اقتباسی آزاد از کتاب صادق هدایت  است. اما در واقع اتفاقی که در آن داستان مشخص نبود را با نماد و نشانه روایت کردیم.

وی ادامه داد: داستان «داش آکل» پر از نماد و نشانه است و از نظر مفهومی کردن آنها بسیار کار کردیم. مثلا وقتی با صحبت های عامیانه گفته می شود طرف مثل موش شد سعی کردیم آن را به تصویر بکشیم و فکر می کنم همین اتفاق باعث شد به چشم بیاید.

این انیماتور درباره اینکه انیمیشن در این سال ها روند رو به رشدی داشته یا نه بیان کرد: به نظرم خصوصا از نظر تکنیکی رشد بسیار خوبی داشته ایم و بسیار محسوس است ولی حمایت هایی که باید از کار کوتاه بشود در همه زمینه ها کمرنگ است. ادبیات ما بسیار غنی است و بچه های با استعداد زیادی در عرصه انیمیشن داریم. اگر از این عرصه حمایت شود می تواند بر اساس ادبیات مان آثار با ارزشی ساخت.

مهرانی ادامه داد: یکی از مواردی که همچنان در آن ضعف داریم بین المللی بودن فضای انیمیشن در کشورمان است. ما معمولا خودمان با خودمان کار می کنیم. نهایتا با کشورهای محدودی که در این زمینه از ما ضعیف تر هستند کار می کنیم. لازم است در فضای بین المللی تعامل بیشتری با دیگران داشته باشیم و کارهای مشترک بیشتری انجام دهیم. ضمن اینکه باید روی جذب تهیه کننده برای انیمیشن هم کار زیادی انجام شود. باید ورک شاپ هایی برای تهیه کنندگان سینما بگذاریم تا بدانند از چه طریق هایی می توانند از این راه درآمد داشته باشند.



منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار