در راستای طرح هوشمندسازی مکانها، از ابتدای سال ۹۴ تاکنون از مجموع ۵۰ میلیون رکورد و اطلاعات اماکن کل کشور که در بانک اطلاعاتی شرکت ملی پست موجود است، بالغ بر ۴۰ میلیون رکورد اطلاعات اماکن شهری و روستایی به روزرسانی شده است.
کد خبر: ۳۹۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲ 07 March 2017

به گزارش تابناک : حسین مهری - معاون وزیر و مدیرعامل شرکت پست ایران - امروز در همایش برجام، اقتصاد مقاومتی، سرمایه ‌گذاری و اشتغال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقش پست در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیر پروژه مدیریت نشانی مکان محور استعلام میان دستگاهیGNAF در بحث سالم سازی اقتصاد، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها، این طرح به عنوان طرح اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید.

او در ادامه با تاکید بر این که توانمندسازی جامعه به سه زیرساخت مکانی وابسته است عنوان کرد: زیرساخت اطلاعات مکانی ملی (NSDI )،کاداستر یا مدیریت زمین و نظام ملی آدرس گذاری مکان محور (GNAF) سه زیرساخت اساسی مکانی کشور است که GNAF به عنوان رکن اصلی اطلاعات مکانی کشور قلمداد می شود.

معاون وزیر ارتباطات هویت مکان را از مهم ترین عوامل حکمرانی نام برد و گفت:بی تردید تعیین هویت مکانی به موازات هویت افراد و مالی می تواند در سیاستگزاری های کلان کشور موثر باشد .

مهری در ادامه با بیان این که اقدامات خوبی در زمینه  GNAF انجام شده و تصمیمات ارزشمندی اتخاذ شده است افزود: کارگروه ملی GNAF با جدیت به دنبال اجرایی کردن مصوبات مربوطه بوده و جلسات تخصصی مختلفی را برگزار کرده  است.

وی با بیان این که طبق برنامه ریزی انجام شده، این پروژه در فاز نخست تا پایان سال جاری در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، بوشهر، قم و قزوین به اجرا درخواهد آمد خاطرنشان کرد: در فاز دوم این پروژه در ۶۷ شهر و 1000 روستا به اجرا در  می آید.


رییس هیات مدیره پست با اشاره به این که GNAF ، شاخص معتبری از آدرس های مکان مرجع می باشد بیان داشت : طبق آمارهای بین المللی نسبت هزینه به سود  ایجاد و به کارگیری زیرساخت اطلاعات مکانی SDI که سامانهGNAF  حلقه ارتباطی مهم آن است حداقل ۱ به ۴ است.
 

رییس هیات مدیره پست با بیان این که هدف نهایی GNAF هوشمندسازی مکانها  است، درخصوص مراحل اجرایی پروژه ملی GNAF نیز گفت: مراحل اجرای آن توسط پست شامل اختصاص کد به هر مکان، تعیین آدرس استاندارد، ژئو کد کردن مکان ها، جانمایی کدها به صورت بومی بر روی نقشه ها و پارسل ها ، دیجیتالی کردن نقشه ها و در نهایت تعریف و در نهایت ارایه سرویس های مبتنی بر مکان بر روی نقشه است.
 

مهری اظهار کرد: امور پروژه در قالب ۵ زیرکمیته نقشه، آدرس، معماری فناوری اطلاعات، سرویس و کنترل کیفیت دنبال می شود.
 

وی با بیان این که تاکنون ۱۱ جلسه کارگروه ملی  GNAF با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی برگزار شده است افزود: کارگاه های  آموزشی  و همایش سراسری در سطح کشور به صورت حضوری و  ویدئو کنفرانس وزارت کشور برای تمامی استانداران برگزار شده است.
 

مدیرعامل پست با اشاره به تدوین الگوی نشانی استاندارد ملی با همکاری دانشگاه تهران افزود: زیر ساخت یکپارچه وب سرویس کد پستی برای اشخاص حقوقی و درگاه ارایه خدمات مبتنی بر کد پستی به نشانی الکترونیکی  gavahi.post.ir برای اشخاص حقیقی راه اندازی شده است.
 

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۴ تاکنون از مجموع ۵۰ میلیون رکورد و اطلاعات اماکن کل کشور که در بانک اطلاعاتی شرکت ملی پست موجود است بالغ بر ۴۰ میلیون رکورد اطلاعات اماکن شهری و روستایی به روزرسانی گردیده است.

مهری افزود: در کل کشور بالغ بر ۱۵ میلیون ساختمان در نقاط شهری وجود دارد که از این تعداد بیش از ۱۳.۵ میلیون ساختمان در سامانه های شرکت ملی پست ژئوکد شده اند.
رییس هیات مدیره در ادامه اقدامات صورت گرفته در رابطه با استعلامات میان دستگاهی را برشمرد و یادآور شد: این پروژه در فاز نخست  که از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۹۵ آغاز شد در سه استان کرمان شامل ۴۱۵ واحد، البرز ۲۵۲ واحد و گیلان  ۲۴۸واحد راه اندازی  شد .

مدیرعامل پست با اشاره به اشتغال زایی در شبکه پستی اظهار کرد: شرکت ملی پست در بخش دولتی ۱۵ درصد کاهش نیرو را تجربه کرده و این در حالی است که ۴۶ هزار و 600 نفر در قالب نمایندگی های پستی و خطوط فعالیت می کنند.
وی با تاکید بر این که شبکه پستی همیشه به دنبال استفاده از توان بخش خصوصی بوده است افزود: راه اندازی و ایجاد سرویس های نوین و کارهای جدید با مشارکت این بخش انجام می شود.

او با بیان این که پس از برجام شرکت ملی پست با مقامات اتحادیه پستی جهانی درخصوص راه‌اندازی سرویس‌های مالی پستی و معرفی پست‌بانک ایران به‌عنوان مجری ارائه‌کننده سرویس‌های پرداخت پستی در جمهوری اسلامی ایران مذاکراتی را صورت داده است افزود: همچنین  با توجه به موافقت اتحادیه درخصوص پیاده سازی سیستم IFS به منظور انجام مبادلات مالی با ۱۸۰ کشور ،پست ایران درخواست اعزام کارشناس به‌منظور راه‌اندازی سیستم مذکور  را داشته است.

مهری همچنین به بهره‌برداری از تجارب کشورهای پیشرو در زمینه مدرنیزاسیون و مکانیزاسیون مراکز تجزیه و مبادلات، نظیر اتریش و آلمان و اعزام کارشناس به ایران اشاره و عنوان کرد: در کنگره پستی جهانی در استانبول ترکیه سال ۲۰۱۶ کشورمان با کسب ۱۰۳ رای از میان ۱۴۰ کشور جهان پس از ۱۲ سال توانست به عضویت شورای راهبری اتحادیه پستی جهانی درآید.

معاون وزیر با بیان این که  در حال حاضر تعداد شرکت‌های هواپیمایی از یک به ۵ شرکت افزایش یافته اظهار کرد: مسیرهای پروازی برای ارسال پست‌های هوایی از ۵۸ به ۱۰۳ مسیر افزایش پیدا کرده که به زودی با توافقات صورت گرفته به ۱۲۰ مسیر افزایش خواهد یافت که کاهش هزینه ها ،افزایش سرعت سیر و کاهش آسیب دیدگی مرسولات را موجب خواهد شد.

وی در ادامه از  میزبانی دوازدهمین کنگره پستی آسیا و اقیانوسیه (APPU ) در تیرماه سال ۱۳۹۶ در تهران  خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه مشترک تمبر و اقلام فیلاتلیک با پنج کشور ترکیه، اتریش، ارمنستان، بلغارستان و آذربایجان و چاپ تمبر مشترک با کشورهای ارمنستان، ترکیه از دیگر دستاوردهای دوران پسا برجام به شمار می رود.

رییس هیات مدیره پست همچنین با اشاره به این که پست ایران  از منابع صندوق کیفیت سرویس اتحادیه پستی جهانی (QSF ) برای خریداری تجهیزات مرتبط با افزایش کیفیت سرویس نظیر آنتن‌های RFID استفاده نموده عنوان کرد: کارشناس متخصص از سوی اتحادیه پستی جهانی به‌منظور ارائه آموزش و راه‌اندازی نسخه جدید سیستم IPS ،سیستم پستی بین‌المللی برای ردیابی و رهگیری مرسولات خارجه، که هم‌اکنون درحال اجراست اعزام شده است.

کسب مدال نقره در زمینه کیفیت سرویس پست‌نامه و کسب مدال برنز در زمینه پاسخگویی به مشتریان در سال ۲۰۱۶ در خلال برگزاری کنگره پستی جهانی در استانبول ترکیه؛ توسعه همکاری‌های پستی از طریق انعقاد یادداشت‌تفاهم‌های پستی و یا در قالب کمیسیون‌های مشترک همکاری‌های اقتصادی با کشورهای ترکمنستان، بلغارستان، ارمنستان، اتریش، ویتنام، ترکیه و عراق، وصول مطالبات معوقه از پست ژاپن حدودا به میزان ۱۸۰ هزار یورو و ترانزیت پست‌های خارجه برخی کشورها از طریق جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورهای جهان به‌طور مثال ترانزیت مرسولات خارجه عراق به بیش از ۳۰ مسیر، آذربایجان که درحال نهایی شدن است و چند کشور دیگر که درحال رایزنی می باشد مهم ترین اقدامات انجام شده از سوی شرکت ملی پست در دوران پسا برجام بود که مهندس مهری به آن اشاره کرد.



منبع : ایسنا

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار