معاون شهردار تهران پاسخ وزير راه را داد: تعابير وزير راه درباره اقدامات مديريت شهري ناصادقانه است.
کد خبر: ۳۹۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱ 07 March 2017

به گزارش تابناک : عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس جامع مدیریت شهری ایران با بيان اينكه حکمروایی محلی اکنون به گونه‌ای است که به مجلس، دولت و ملت پاسخ نمی‌دهد و در زمانی که شهر را می‌فروشد رئیس جمهور نمی تواند نظری بدهد گفت:  تاکنون بیش از 270 برج در معابر کمتر از 12 متر ساخته شده است و شمال تهران از بین رفته است چه کسی می‌خواهد پاسخ دهد؟

پژمان پشمچی زاده " معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران" در پاسخ به این اظهارات مي گويد:

اظهارات آقای وزیر و نقل‌های دیگری از معاونین‌شان درباره بلندمرتبه‌های تهران را مطالعه کرده‌ام و خیلی صریح می‌گویم که ایشان و همکارانشان در دولت به مردم آدرس غلط می‌دهند. 

 این دوره، اولین دوره وزارت آقای آخوندی نیست؛ ابتدای دوره وزارتشان هم نیست. اما وقتی وزیر نهادی که وظیفه سیاست‌گذاری‌های کلان ملی و تغییر مسیرهای اساسی را دارد، به جای پاسخگویی درباره عملکرد وزارتخانه‌اش، درباره ۹۷۰ پارسل (قطعه زمین) از ۹۲۰ هزار پارسل شهر تهران متمرکز می‌شود که به زعم ایشان بلندمرتبه است. این عملکرد نه تنها سیاسی است بلکه شاهدی بر فرافکنی و ناکارآمدی است.

همین حالا 900 بلند مرتبه در شهر پردیس در کنار همین تهران بدون زیرساخت و آتش نشانی رها شده و مسئول رسیدگی به انبوه سازی در آنجا همین وزارت راه و شهرسازی است و درباره آن سکوت کرده است.

درباره بلندمرتبه‌های با نقص پرونده هم عدد 230 ساختمانی که اعلام می‌شود در واقع 230 ساختمان از 572 بلندمرتبه‌ای است که پیش از سال 85 ساخته شده است.

عمده این موارد عجیب و غیرقابل قبول متعلق به دوره دهه 70 است که شهر دچار مدیریتی افسار گسیخته بوده است.

 
 
منبع : 137 آنلاین
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار