بيژن نامدار زنگنه روز سه شنبه در نشست اقتصاد مقاومتي در استانداري گيلان در رشت افزود: 96 درصد جمعيت استان گيلان نيز از نعمت گاز برخوردار هستند.
کد خبر: ۳۹۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 07 March 2017
به گزارش تابناک : وي با بيان اين که در وزارت نفت در اجراي اقتصاد مقاومتي موفق عمل کرده ايم، خاطر نشان کرد: در پارس جنوبي توليد ما تا سال 96 از قطر هم جلو مي زند.
وي با اشاره به افزايش توليد پتروشيمي در کشور به ارزش شش ميليارد دلار تصريح کرد: در پالايش نيز بهبود کيفيت توليدات را داشته ايم و بنزين و گازوئيل با کيفيت خوب توليد مي شود.
نامدار زنگنه اظهار داشت: قبل از برجام در روز يک ميليون بشکه نفت به زحمت صادر مي کرديم اما در اسفند ماه امسال با رکورد خوب سه ميليون بشکه صادرات را رد کرديم اما به طور ميانگين صادرات نفت ما بيش از دو برابر شده است. 
وزير نفت خاطر نشان کرد: تا قبل از پايان سال نيز ، اولين توليد بنزين را از پالايشگاه خليج فارس خواهيم داشت.
وي در ادامه با بيان اين که براي تامين گاز به خوبي کار را پيش برديم ، تصريح کرد: براي تامين گازهاي استان هاي شمالي در مناطق عملياتي در توليد ، پخش و تامين سوخت جايگزين زحمات زيادي کشيده شده است.

*اقتصاد مقاومتي، اقتصاد توسعه است
وزير نفت در ادامه اين نشست در استانداري گيلان با اشاره به فرمايشات و تاکيدات مقام معظم رهبري در رابطه با اقتصاد مقاومتي بيان داشت: اقتصاد مقاومتي، اقتصاد رياضت نيست، بلکه اقتصاد توسعه و زندگي مرفه و پايدار براي مردم است.
وي با بيان اين که اقتصاد مقاومتي با تکيه بر پنج مورد است، اظهار کرد: اين پنج موارد شامل مردمي کردن اقتصاد، درون زايي، برون زايي ، عدالت محوري و دانش بنيان است.
نامدار زنگنه با تاکيد بر ضرورت توجه همگان به موضوع مهم اقتصاد مقاومتي يادآور شد: همه بايستي براي تحقق اين مهم تلاش کنند.
وزير نفت با بيان اين که بندر کاسپين يک برون گرايي براي استان گيلان است، تصريح کرد: زير ساخت ها نيز در اين رابطه خوب است، بنابراين بايستي با تلاش بيشتري کار شود.

* نگاهي 15 ساله براي افزايش درآمد چند برابري در گيلان
نامدار زنگنه در ادامه نشست اقتصاد مقاومتي در رشت بيان داشت: براي افزايش درآمد چند برابري در گيلان دست اندرکاران استان بايستي نگاهي 15 ساله داشته باشند و بايستي بنشينند و دورنماي آينده استان را تعريف کنند.
وي با بيان اين که گيلان بايد بيشتر از جاهاي ديگر ايران درآمد توليد سرانه داشته باشد، تصريح کرد: رونق صنعت که در اين استان واضح است، گردشگري هم مي تواند موجب توسعه گيلان شود اما بايستي دقت داشته باشيم تا زمين ها در اين استان تبديل به ويلا نشود.
وزير نفت خاطر نشان کرد: در استان گيلان علاوه بر کشاورزي بايستي به صنعت و گردشگري نيز توجه شود.

* راه اندازي واحد پتروشيمي در گيلان تحول ايجاد مي کند
وزير نفت با بيان اينکه راه اندازي واحد پتروشيمي در گيلان تحول ايجاد مي کند، اظهار کرد: استان هاي گيلان، مازندران و گلستان به آب دسترسي دارند و در نقاطي از آنها مي توان واحدهاي پتروشيمي ايجاد کرد. 
وي با اشاره به اين که به عنوان مثال در رودسر استان گيلان مي توان براي ايجاد اين واحد پتروشيمي اقدام کرد، بيان داشت: يک واحد يک ميليارد دلاري، اشتغال زنجيره اي را به همراه دارد.
وزير نفت با بيان اين که براي تحقق اين مهم بايستي سرمايه گذار جذب شود، خاطر نشان کرد: اگر 25 درصد کار اتفاق بيفتد با فايناس و کمک دولت مي توان بقيه کار را پيش برد.
سفر وزير نفت به استان گيلان امروز پايان مي يابد . 



منیع : گیلان
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار