شرکت بنز آلمان یک میلیون خودرو فروخته شده را به دلیل احتمال آتش‌سوزی در آنها فراخوان کرد. این مدل‌ها شامل کلاس‌های C، E، GLA، GLC و CLA است. این فراخوان به دلیل نقص‌فنی در سیستم استارت است که ممکن است موجب آتش‌سوزی شود. تا به حال این مشکل باعث تلفات یا صدمه‌ به شخصی نشده است، اما تا به حال 51 مورد آتش‌سوزی در این مدل‌ها رخ داده است.
کد خبر: ۳۹۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 07 March 2017
به گزارش تابناک : فراخوان از زمانی آغاز می‌شود که قطعه یدکی لازم تأمین شود. مدل‌های ذکر شده که بین سال‌های 2015 تا 2017 تولید شده‌اند شامل این فراخوان هستند.

اولین حادثه آتش‌سوزی مربوط به این فراخوان در ماه ژوئن 2016 گزارش شد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که راننده برای روشن کردن خودرو چند بار به طور پیاپی استارت می‌زند. این کار باعث گرم شدن قطعاتی در موتور استارت و در نتیجه ذوب شدن مدارهای الکتریکی می‌شود که این اتفاق در مواردی باعث حریق می‌شود.

از 51 آتش‌سوزی گزارش شده، 30 حادثه در ایلات‌متحده اتفاق افتاده و بقیه حوادث در نقاط دیگری مانند چین، آلمان و دیگر نقاط جهان اتفاق افتاده است. بنز به مشتریان نگران قول داده که تا آخر ماه جاری میلادی قطعات لازم تأمین و به رایگان تعویض شود.

این خودروساز به همه نمایندگی‌ها اعلام کرده قبل از تحویل مدل‌های قدیمی موجود به خریداران، این ایراد را برطرف کنند. با وجود اینکه در هندوستان هیچ حادثه آتش‌سوزی در مدل‌های بنز اعلام نشده است، اما بنز برای جلوگیری از ایجاد حادثه، در این کشور هم فراخوان را اجرا می‌کند.
 


منبع : FINANCIAL EXPRESS
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار