مراسم تجلیل از روابط عمومی های برتر هرمزگان با حضور آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و استاندار این استان برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳ 24 May 2015
به گزارش تابناک، جاسم جادری در آئین گرامیداشت هفته روابط عمومی ها در هرمزگان با بیان اینکه رسانه های جمعی و روابط عمومی های هرمزگان در جهت تقویت مدیریت عالی استان کمک و همراهی کرده اند، عنوان کرد: بنده طی 18 ماه گذشته از بابت روابط عمومی ها و رسانه های استان هیچ گونه دغدغه ای نداشته ام که این امر ناشی از لطف و همراهی این مجموعه بوده است.
 
وی ادامه داد: البته یکی از انتقادات به روابط عمومی ها این است که از پول بیت المال برای چاپ مجلات رنگی خرج می کنند و رئیس مجموعه خود را بزرگ جلوه می دهند اما در واقع باید این مسئله را نیز دید که مردم چه می گویند.
 
استاندار هرمزگان افزود: انتقال نظر مدیران و عملکرد خوب است اما روابط عمومی حلقه وصل بین مردم و مدیران است و روابط عمومی ها باید گوش شنوا و چشم بینای مدیران و مردم باشند و هدف روابط عمومی تنها جلب رضایت یک مدیر نیست بلکه باید رضایت عموم را جلب کند.
 
جادری با بیان اینکه روابط عمومی باید پل ارتباطی دو طرفه مردم و مدیران باشد، تصریح کرد: انعکاس خدمات دولت و معرفی موفقیت ها نیمی از کار روابط عمومی هاست و مابقی کار مربوط به انتقال نظرات مردم است.
 
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه روابط عمومی های هرمزگان در طی این مدت با مدیریت های بسیار خوبی که در استان بوده و همه کسانی که سعی کردند این مجموعه را یکدست کنند و از تقابل بپرهیزند، موفق بوده اند و بخشی از دلیل آرام بودن این استان ناشی از عملکرد روابط عمومی ها و رسانه هاست که پشتیبان بسیار خوبی برای مجموعه مدیریت استان بوده اند.
 
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان انتقاد به جا و رائه راهکار و راه حل را بهترین کار دانست و بیان داشت: انتقاد یک طرفه و عدم توجه به ابعاد مختلف موضوع موجب دلسردی خواهد شد.
 
جادری اضافه کرد: استان هرمزگان مشکلات زیادی دارد یکی از مشکلات ما بحث خشکسالی و نداشتن اعتبارات کافی برای اجرای برخی پروژه هاست و یکی دیگر از مشکلات نیز عدم همراهی برخی مدیران در بحث سرمایه گذاری است.
 
وی گفت: باید نگاه را به سمت استفاده از مشارکت مردم و بخش خصوصی ببریم و تلاش کنیم کل استان هرمزگان را به عنوان پایلوت سرمایه گذاری در کشور مطرح کنیم و اگر نتوانیم مردم را پای کار بیاوریم فرصت را از دست داده ایم و استان ما رشد نخواهد کرد.
 
استاندار هرمزگان اظهار داشت: اینکه یک هرمزگانی می رود در دیگر استان ها سرمایه گذاری می کند ناشی از این است که برخی افراد مدیر هنوز به فکر استفاده از این مزیت خوب مردمی نبوده اند و هنر دولت های مترقی جلب مشارکت های مردم است و کسانی که توان عظیم مردمی را به کار گرفته اند، موفق شده اند.
 
جادری تاکید کرد: همه باید کمک کنند تا زمینه سرمایه گذاری و مشارکت مردم در هرمزگان فراهم شود و روابط عمومی ها می توانند جامعه را به سمتی هدایت کنند که با احساس آرامش در زمینه های مختلف کار به پیش رود و باید بهترین بهره برداری را از این فرصت داشته باشیم.
 
وی افزود: روابط عمومی ها زبان گویا و چشم بینای سازمان ها هستند و می توانند زمینه سرمایه گذاری بیش تر را فراهم کنند.
 
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در ادامه از راه اندازی فرهنگسرای رسانه در هرمزگان در آینده نزدیک خبر داد و بیان داشت: با پیگیری های صورت گرفته مقدمات این کار فراهم شده و با تکمیل کار تجهیز کتابخانه شهدای بندرعباس، فرهنگسرای رسانه را در این مکان افتتاح خواهیم کرد.
 
جادری عنوان کرد: برگزاری شش دوره آموزشی برای روابط عمومی های هرمزگان نیز کار بسیار ارزنده ای است و ما نباید هیچ وقت خود را بی نیاز از آموزش بدانیم.
 
وی یادآور شد: تحقق شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت یکی از کارهای اصلی روابط عمومی هاست و باید در این راستا تلاش کنند.
 
روابط عمومی ها بدنه مردمی نظام هستند
 
 آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز در این مراسم همت مردم هرمزگان را مزیت این استان دانست و عنوان کرد: صفا و صمیمت حاکم در استان امتیاز مردم هرمزگان است و در این استان مردم شیعه و سنی در کنار هم بدون دغدغه زندگی می کنند و هرمزگان از آرام ترین استان ها محسوب می شود.
 
وی ادامه داد: ذهنیت سالم مردم این استان موجب این همزیستی مسالمت آمیز شده است و برخورد خوب مردم هرمزگان با مهمانان از دیگر مزیت های این استان است.
 
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه سخنان خود به اهمیت روابط عمومی ها اشاره کرد و بیان داشت: برای انتخاب یک فرد در بخش روابط عمومی باید یک تعریف دقیق علمی و اجتماعی داشته باشیم چون روابط عمومی پستی حساس است.
 
آیت الله نعیم آبادی خاطرنشان کرد: روابط عمومی یعنی چهره و چشم نظام و آن کس که رابط مردم با مسئولان است کار بسیار حساسی دارد و روابط عمومی ها بدنه مردمی نظام هستند که برای موفقیت در این عرصه باید دقت کنیم.
 
وی تاکید کرد: باید نیروهای علمی و فکری را برای روابط عمومی ها انتخاب کنیم و یکی از موارد لازم این است که از نیروهای جامعه شناس در این امر استفاده شود.
 
امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: یک روابط عمومی باید جامعه شناس، با حوصله و خوش اخلاق و مردم شناس باشد و در انتخاب روابط عمومی ها باید چنین افرادی را انتخاب کنیم.
 
سطح روابط عمومی های استان هرمزگان جهش قابل توجهی پیدا کرده است
 
همچنین مسعود پاکزاد مشاور استاندار و رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های هرمزگان نیز در این آئین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، هفته روابط عمومی و سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: در یک سال و نیم اخیر به واسطه آموزش ها و خودباوری سطح روابط عمومی های استان جهش قابل توجهی پیدا کرده است.
 
وی با بیان اینکه در این مدت شش دوره آموزشی برای روابط عمومی های هرمزگان برگزار شده است، گفت: امروز نگاه مدیران به روابط عمومی ها دیگر، به عنوان یک تدارکات چی نیست و مدیران روابط عمومی ها به عنوان عناصری مهم در سازمان ها به شمار می آیند.
 
پاکزاد در ادامه پیشنهاد کرد استاندار هرمزگان طی طرحی این زمینه را فراهم کند که در استان، با تعویض مدیران، تغییرات مسئولان روابط عمومی ها در صورت لزوم در شورای روابط عمومی های هرمزگان مورد بررسی قرار گیرد و به تایید برسد.
 
روابط عمومی ها باید به فرهنگ سازی در استان هرمزگان کمک کنند
 
عباس اکبری دبیر ستاد برگزاری هفته روابط عمومی در هرمزگان نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند شکل گیری برنامه های هفته روابط عمومی در هرمزگان با بیان اینکه از سال گذشته همکاران و اعضاء مربوطه کار را آغاز کردند، اظهار داشت: امسال برای نخستین بار در هرمزگان تمامی روزهای هفته روابط عمومی نامگذاری شد.
 
وی ادامه داد: بالغ بر 30 نفر از مدیران روابط عمومی های استان در همایش ملی روابط عمومی ها در سطح کشور حضور پیدا کردند و این در حالی است که در طی سال گذشته تنها دو نفر در این همایش شرکت می کردند که از این حیث امسال هرمزگان جزء پنج استان اول کشور از نظر تعدد شرکت کننده نام گرفت.
 
عضو شورای هماهنگی روابط عمومی های هرمزگان با برشمردن برخی از برنامه های هفته روابط ها در هرمزگان، اضافه کرد: نیاز است تمامی روابط عمومی های استان حتی در مسائلی غیر از امور مرتبط با حوزه کاری خود نیز به کمک فرهنگ سازی در استان بیایند.
 
اکبری از رونمایی از بانک اطلاعاتی و شناسنامه و منشور اخلاقی روابط عمومی های هرمزگان خبر داد و از روابط عمومی استانداری هرمزگان به دلیل مساعدت ها و هماهنگی ها در این راستا تقدیر کرد.
 
شایان ذکر است؛ در این مراسم از شناسنامه و بانک اطلاعاتی روابط عمومی و منشور اخلاق شورای هماهنگی روابط عمومی های هرمزگان رونمایی شد و برگزیدگان روابط عمومی های هرمزگان مورد تقدیر قرار گرفتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار