از سوی وزارت کشور اعلام شد:
ستاد اقامه نماز استانداری گلستان در ارزیابی عملکرد دبیرخانه ستاد اقامه نماز استانداریهای سراسر کشور از سوی وزارت کشور موفق به کسب رتبه سوم گردید .
کد خبر: ۳۸۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶ 19 February 2017
 ستاد اقامه نماز استانداری گلستان در ارزیابی عملکرد دبیرخانه ستاد اقامه نماز استانداریهای سراسر کشور از سوی وزارت کشور موفق به کسب رتبه سوم گردید .

گردهمایی روسا و دبیران ستاد اقامه نماز استانداریهای سراسر کشور انجام و ضمن بررسی و ارزیابی وضعیت عملکردی ستاد اقامه نماز استانداریها از استانهای موفق و برتر تقدیر و تجلیل بعمل آمد .

این گرد همایی با حضور معاونین محترم هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع وریاست ستاد اقامه نماز استانداریهای سراسر کشور بوده است .

در ادامه استانهای برتر گزارش مبسوطی از موفقیت و توانمندیهای ستاد اقامه نماز استانداری جهت بهره مندی سایر استانها از تجربیات ارایه نمودند که در این خصوص، ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع و رییس ستاد اقامه نماز استانداری گزارش کاملی از روند برنامه ها و اقدامات اساسی مرتبط با استان را در دو مرحله بیان نمودند .

در قسمت اول بیانات ایشان دو پیشنهاد مهم ضرورت تامین اعتبار ویژه برای ستاد و همچنین تعیین متولی خاص در چارت تشکیلاتی وزارت کشور را تاکید نمودند .

همچنین در خصوص گزارش عملکرد مطلوب ستاد اقامه نماز استانداری در مباحث توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در چهارچوب دستورالعملها و بخشنامه های صادره وزارت کشور توضیحات مفصلی ارائه نمودند .

تاکید اهمیت و ضرورت توجه به نماز جماعت ادارات و دستگاههای اجرایی در اولین جلسه شورای اداری استان ، هماهنگی و ارزیابی رابط محترم فرهنگی استاندار به اتفاق دبیر اقامه نماز از وضعیت نمازخانه های فرمانداریها ، تلاش در جهت توسعه و تجهیز نمازخانه ، اجرای برنامه های روزانه و منظم اقامه نماز در وقت فضیلت و پخش اذان حلقومی و انجام تعقیبات و برگزاری اجلاس استانی نماز با حضور مسوولان کشوری و استانی از اهم بیانات رییس ستاد اقامه نماز استانداری گلستان بوده است . که با دریافت لوح سپاس از سوی معاون محترم وزیر و رییس ستاد اقامه نماز وزارت کشور مورد تقدیر قرار گرفت .

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت کشور در گردهمایی روسا و دبیران شورای اقامه نماز استانداری های سراسر کشور از تشکیل هیات نظارت بر عملکرد دستگاهها بر طبق قوانین در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز برای نظارت بر انجام شاخص های عمومی و تخصصی اقامه نماز در دستگاههای اجرایی خبر داد و گفت: این هیات بر اساس بخشنامه ای که از سوی معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شده تشکیل شده است و اعضای آن شامل نمایندگان ستاد اقامه نماز، وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه و نماینده عالی برخی دستگاههای دیگر می باشد.

جواد ناصریان افزود: این هیات شاخص های تخصصی و عمومی دستگاههای مختلف کشور را در مبحث اقامه نماز بطور دقیق مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

رئیس شورای فرهنگی وزارت کشور با معرفی 5 استانداری برتر در حوزه ترویج فرهنگ اقامه نماز در سال 1394 ، اظهار کرد: این استانها در توسعه و ترویج نماز؛ اقداماتی را بر اساس شاخص هایی که از سوی وزارت کشور تعیین شده بود به انجام رسانده اند که به عنوان برتر معرفی شدند.

وی شاخص های ارزیابی اقامه نماز را علاوه بر برنامه های مندرج در توافقنامه سال 94، به دو بخش تخصصی و عمومی تقسیم بندی کرد و افزود: ممکن است در این شاخص ها نقاط ضعف و نقاط مثبتی هم وجود داشته باشد اما تلاش می کنیم نقاط ضعف را برطرف کنیم و نقاط قوت را توسعه دهیم .

ناصریان در ادامه به ابلاغ تفاهمنامه ای در سال 95 به استانداریهای کشور اشاره کرد و گفت: این تفاهمنامه با ستاد اقامه نماز کشور به امضا رسیده و در قالب بخشنامه به تمام استانداری های کشور ابلاغ شده است؛ بر اساس این بخشنامه، تلاش شده است تا شاخص های ترویج اقامه نماز،‌ بطور دقیق و سنجش پذیر تعریف و نتایج کار به صورت جمع بندی شده به وزارت کشور ارائه شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار