معمولا حمله قلبی با گرفتگی شدید سینه و درد در تمام بازوی چپ همراه است.
کد خبر: ۳۷۸۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰ 15 February 2017
به گزارش تابناک : بیشتر مردم با رو به رو شدن با این نشان متوجه می‌شوند که احتمالا دچار حمله قلبی شده‌اند و فورا درصدد دریافت کمک‌های پزشکی بر می‌آیند،اما دکتر فرانسیس فیتز جرالد، نویسنده کتاب قلب سالم زن سالم نوشته است:  نشانه‌های حمله قلبی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و ممکن است به جای گرفتگی و درد شدید در سینه و بازوی چپ، نشانه‌های دیگری نیز دیده ‌شود و گاهی افراد اصلا متوجه نمی‌شوند که یک حمله قلبی همراه با نشانه‌های نامحسوسی مانند ناراحتی خفیف سینه یا دردی مبهم در سینه یا ضربان نامنظم قلب،  تهوع، استفراغ، ضعف، سرگیجه، سرفه، بیهوشی و عرق سرد دیده می‌شود.از دیگر نشانه‌های آن می‌توان به احساس سوزش یا مور مور شدن در دست‌ها، مچ دست و انگشتان، درد شانه‌ها، گردن و آرواره، درد دندان و پشت،سوء هاضمه و خشکی دهان اشاره کرد.
 
گاهی نیز حمله قلبی اصلا با هیچ دردی همراه نیست. درد سینه‌ای که معمولا با حمله قلبی همراه است، همیشه بروز نمی‌کند. این شکل از حمله قلبی را حمله قلبی خاموش  می‌نامند.
 
در ضمن مردان و زنان سالمند و افراد دیابتی بیش از دیگران در معرض خطر حمله قلبی خاموش هستند.به هر حال تشخیص بیماری قلبی در زنان هنوز هم نسبت به مردان تاخیر دارد، اما یکی از روش‌های تشخیصی به نام اکو کاردیوگرافی متضاد به خصوص در زنان کارایی بیشتری دارد. این روش معمولا برای تشخیص پرولایس دریچه میترال یا دیگر اختلالات دریچه‌های قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد.


منبع : انتخاب
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار