از سوی دبیر انجمن مرغداری اصفهان تکذیب شد/
تابناک: دبیر انجمن مرغداران اصفهان آلودگی گوشت مرغ به سرب کذب عنوان کرد و گفت: درصورت اثبات وجود سرب در مرغ، مرغداران اصفهان به تمام افرادی که با مصرف این خوراک مبتلا به بیماری شدند، غرامت می‌پردازند.
کد خبر: ۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱ 19 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از مهر، بهزاد پاکزاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آلوده بودن مرغ به سرب یک حرف کذبی است که هنوز هیچ یک از متخصصانی که چنین اظهاراتی کردند، مدرکی برای اثبات گفته خود نداشته اند.

وی بیان داشت: از تمام افرادی که به نام متخصص، با اظهار نظرهای خود مردم را تشویق به مصرف نکردن مرغ می‌کند، شکایت می کنیم.

دبیر انجمن مرغداران اصفهان با گلایه از صداو سیما به خاطر پخش مصاحبه هایی که صحت ندارد، ادامه داد: یکبار مرغ را به علت ادعای کذب هورمونی بودن و بار دیگر به خاطر وجود سرب در آن که مدرکی دال بر این مدعا وجود ندارد، از سفره های غذایی مردم حذف می کنند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که هورمونی به مرغ تزریق می شود، ۹۰ روز بعد در بدن آن عمل می کند در صورتی که مرغ ۴۵ روزه وارد بازار می شود، ادامه داد: هر فردی که بتواند حتی یک مورد وجود هورمون در مرغ را به اثبات برساند به نمایندگی از تمام مرغداران به وی هدیه ای اختصاص می‌یابد.

وی با انتقاد شدید از این اظهارات بیان داشت: به علت اینکه مرغ ارزان در اختیار مردم قرار می گیرد هر از گاهی بر علیه مرغداران و تولید کنندگان با عناوین مختلف اظهاراتی عنوان می شود که باید مانند سابق مردم در صف بایستند و مرغ به عنوان یک کالای گران به دست آنها برسد که قدر آن را بدانند.

دبیر انجمن مرغداران اصفهان بیان داشت: تمام خانواده مرغداران و تولید کنندگان که بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر است سرانه مصرف آنها بین ۵۰ تا ۶۰ کیلوگرم مرغ است که اگر قرار بود با مصرف مرغ به بیماری مبتلا شوند، باید تمام این خانواده ها بیمار باشند.

وی بیان داشت: خانواده مرغداران حاضر اند حتی با هزینه خود آزمایش دهند تا اثبات کنیم مصرف مرغ سبب بیماری نمی شود.

پاکزاد گفت: تمام داروهایی که برای پیشگیری از بیماری به مرغ زده می‌شود وارداتی است و چطور امکان دارد مرغ های کشورهای صادر کننده سالم باشد.

متخصص تغذیه و استادیار گروه غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: همانگونه که وجود سرب در مرغ گوشزد می شود در ماهی نیز احتمال وجود فلزات سنگین است در بوقلمون هم به همان صورت وجود دارد و ما نمی توانیم مصرف مرغ را در خانوارها حذف کنیم.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه بیشتر آلودگی ها در کبد مرغ یا در واقع کبد موجودات زنده جمع می شود بهتر است که از مصرف جگر مرغ جلوگیری شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار