رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه یزد با تأکید بر ارائه راهکارهای لازم برای کاهش مصرف نمک در بین مردم گفت: بیشترین منبع مصرف نمک در نان است.
کد خبر: ۳۶۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱ 31 January 2017

به گزارش تابناک یزد،مجید امتیازی با اشاره به استفاده از جایگزین نمک در فرآورده‌های غذایی اظهار داشت: یکی از چالش‌های جدی ما برای حفظ سلامت مردم جامعه مصرف نمک و چربی است در حالی که مردم علاقه زیادی به مصرف نمک و چربی دارند.

وی با بیان اینکه نمک و چربی از دیدگاه مردم موجب خوشمزگی غذا می‌شود، ادامه داد: کارشناسان بهداشت و تغذیه در موارد متعددی نسبت به مصرف نمک و چربی در جامعه هشدار داده‌اند اما مصرف بی‌رویه این مواد موجب بروز بیماری‌هایی می‌شود که البته غیر واگیردار است اما سلامت جامعه را به شدت در معرض تهدید قرار می‌دهد.

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه یزد با اشاره به اینکه فست‌فودها بیشترین میزان چربی و نمک را در خود دارند، اضافه کرد: علاقه‌‌ای که مردم برای مصرف این نوع غذاها دارند موجب شده تا در کنار کم‌تحرکی موجب بروز بیماری‌های بعدی باشد.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی بیشتر برای آگاهی مردم از تغذیه درست و مصرف موادغذایی عنوان کرد: از سویی صدور مجوز از سوی اماکن برای فست‌فودها زیاد است و این مشکلی است که در سطح جامعه باید برای حل آن فرهنگ‌سازی کرد.

امتیازی با تاکید بر اینکه باید تغذیه و تحرک در کنار هم دیده شود و مداخله دوگانه روی تحرک و تغذیه باشد، افزود: به ویژه در گروه‌های سنی پایین از جمله دانش‌آموزان که کم‌تحرکی دارند، باید توجه ویژه‌ای روی تغذیه و ورزش شود ضمن اینکه باید علاقه همه افراد جامعه به مواد مصرفی مضر را کاهش داد.

امتیازی با بیان اینکه بیش ‌از 22 درصد دانش‌آموزان و نوجوانان ما اضافه وزن و چاقی دارند، تصریح کرد: ادامه این رویه موجب می‌شود تا در آینده به دیابت و بیماری‌های دیگر مبتلا شوند.

وی با تاکید بر افزایش سطح سواد سلامت در بین مردم اظهار داشت: همه باید دست به دست هم داده و سواد سلامت را در بین مردم افزایش دهیم تا بر اساس آگاهی مردم بتوانیم از بروز بیماری‌ها در آینده جلوگیری کنیم.

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه یزد با اشاره به اینکه مشکل عمده مردم یزد در این زمینه پرخوری است که با کم‌تحرکی آمیخته شده است، افزود: مصرف بی‌رویه برخی مواد غذایی به اقتصاد خانواده و اقتصاد ملی ضربه می‌زند و موجب ورشکستگی خانواده و بیمه‌ها نیز خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار