دفتر سازمان ملل در تهران امروز شاهد برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز جمعی از مردم ایران در اعتراض به اعدام سه جوان بحرینی و وضعیت شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه بود.
کد خبر: ۳۶۳۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱ 18 January 2017
به گزارش تابناک : در پی اعدام سه جوان بحرینی و همچنین وضعیت شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد، بعدازظهر امروز (چهارشنبه) مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران تجمع اعتراض آمیز برگزار شد.

این تجمع از سوی اتحادیه بین‌المللی امت واحده برنامه‌ریزی و هماهنگ شده بود.

معترضان با در دست داشتن تصاویری از شیخ زکزاکی به سکوت سازمان‌ ملل و مجامع بین‌المللی در قبال رخدادهای بحرین و نیجریه و کشتار شیعیان در این کشورها اعتراض کردند.

شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه آذر ماه سال گذشته (۱۳۹۴) در پی حمله نیروهای ارتش به محل اقامتش زخمی و به نقطه‌ای نامعلوم و از آنجا به زندان منتقل شد.

«سامی المشیمع، علی السنکیس و عباس السمیع» روز یکشنبه ۲۶ دی ماه توسط دولت بحرین اعدام شدند؛ این افراد متهم به مشارکت در عملیاتی انفجاری در خیابانی در منطقه شمالی بحرین در تاریخ 3 مارس 2104 بودند که به ادعای وزارت کشور بحرین منجر به کشته شدن سه پلیس شده است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران این اقدام دولت بحرین را محکوم کرد و افزود: عدم شفافیت در روند محاکمه ناعادلانه این سه شهروند مورد تایید مجامع بین‌المللی و حقوق بشری و تمامی نهادهای مردمی در اقصی جهان نیز قرار گرفته است.

وی افزود: حکومت بحرین با این اقدام نسنجیده بار دیگر نشان داد که در پی حل مسالمت‌آمیز و گشودن راهی برای برون رفت از بحران بحرین نیست.


منبع : فارس
برچسب ها: تابناک ، استانها ، اعدام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار