معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: اگر می‌خواهیم کشور را بسازیم و آینده ایران را تضمین کنیم همه برنامه‌ریزی‌های ما باید بر محور تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان باشد زیرا این دانشگاه زیربنای توسعه کشور است.
کد خبر: ۳۶۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ 18 January 2017
به گزارش تابناک هرمزگان، علی رئوفی عصر امروز در گردهمایی سراسری معاونان توسعه منابع و امور دانشجویی دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور که در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، عنوان کرد: آیت‌الله هاشمی با هدف ارائه نگاهی نو و جدید به مساله فلسطین اقدام به ترجمه کتاب در خصوص این کشور پرداخت که این کتاب به چاپ دوم و سوم رسیده است.
 
وی به تالیف کتاب امیرکبیر توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره و در این رابطه افزود:  آیت‌الله هاشمی برای جلوگیری از ظلم در حق امیر کبیر که شخصیتی ملی و مذهبی بود اقدام به تالیف کتاب امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار نمود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان ادامه داد: وقتی فردی وارد عالم سیاست می‌شود، سیاست همه جوانب زندگی یک فرد را تحت شعاع قرار می‌دهد و این عامل باعث شد آیت‌الله هاشمی فقط به عنوان یک سیاستمدار شناخته شود ولی هم اکنون وی را به عنوان یک آموزگار صبر و ایثار می‌شناسیم که از زوایای پنهان زندگی این شخصیت بود و  کمتر کسی با این ویژگی این عالم آشنا بود.
 
وی در ادامه با اشاره به اهمیت وجود دانشگاه فرهنگیان در کشور، اظهار داشت: این دانشگاه به تربیت معلمان و اساتیدی می‌پردازند که با بخش عظیمی از جامعه در ارتباط هستند و این موضوع اهمیت این مرکز فرهنگی را دو چندان می‌کند و فارغ‌التحصیلان دانشگاه وظیفه مهم تعلیم و تربیت را بر عهده دارند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری آموزش و پرورش بر روی مراکز پیش دبستانی، دبستان‌ها و متوسطه اول و دوم و دانشگاه فرهنگیان، بیان داشت: اگر می‌خواهیم کشور را بسازیم و آینده ایران را تضمین کنیم از این مقاطع مهم نباید غفلت کنیم و همه برنامه‌ریزی‌ها ما باید بر محور تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان باشد زیرا این دانشگاه زیربنای توسعه کشور است.
 
وی اظهار داشت: معلمان و اساتید در کلاس درس باید به تربیت دانش‌آموزان و دانشجویانی بپردازند که اشراف نظری، تسلط تخصصی و بینش پژوهشی داشته باشند.
 
وی با اشاره به اهمیت کارهای پژوهشی در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: دانشگاه ها باید از آموزش محوری به سمت پژوهش‌محوری با هدف تولید علم، ایجاد رفاه و ثروت حرکت کنند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: گام مثبتی که دانشگاه‌ها در چند سال اخیر به سمت آن حرکت کرده‌اند تربیت نیروهایی است که به سمت ایجاد شرکت های دانش بنیان حرکت کرده‌اند و دستاورد این شرکت‌ها تولید ثروت و اشتغال در کشور بوده است.
 
رئوفی با اشاره به اهمیت بالا بردن سطح کیفیت به همراه کمیت در دانشگاه‌های کشور در این رابطه خاطرنشان کرد: مراکز آموزش عالی باید به سمت افزایش کیفیت و افزایش معلومات دانشجویان حرکت کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه کشور افزود: باید با تفکر و اندیشه به مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان بپردازیم.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان  اضافه کرد: به مراتب گسترش تهاجمات فرهنگی در شبکه‌های ماهواره‌ای، تلویزیونی و فضای مجازی ما هم باید در این عرصه‌ها خود را بیش از پیش تقویت و با همین ابزارها متقابلاً به مبارزه با تهاجمات فرهنگی دشمنان انقلاب بپردازیم.
 
رئوفی در همین رابطه افزود: یکی از اقدامات مهم در مبارزه با تهاجمات فرهنگی آموزش  فرهنگ استفاده صحیح از تکنولوژی‌های جدید در بین احاد جامعه به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان است که وظیفه معلمان و اساتید در این زمینه بسیار مهم است.
 
وی با اشاره به اهمیت نقش معلم برای دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان از همه جوانب رفتاری آشکار و پنهان معلم شامل اقتدار، قانون‌مداری و مسئولیت‌پذیری الگو می‌گیرند که این امر جایگاه معلم را در بین دانش‌آموزان نشان می‌دهد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار