مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از پیشگیری و رفع تصرف 607 هکتار از اراضی ملی هرمزگان طی 9 ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۶۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 18 January 2017
به گزارش تابناک هرمزگان، امید ذاکری اظهار داشت: در 9 ماهه نخست سال جاری با تقویت و تجهیز یگان حفاظت از منابع طبیعی و با تلاش شبانه‌روزی کارکنان این و همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی در 290 مورد عملیات، این اداره‌کل موفق به پیشگیری و رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی به میزان 607 هکتار شده است.
 
وی ادامه داد: از این میزان 257 مورد تصرف در سطحی به وسعت 344 هکتار به‌صورت پیشگیری و جلوگیری و رفع تجاوز به منابع طبیعی در قالب تبصره یک ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع طبیعی صورت گرفته که 12 مورد از این تصرف‌ها به مساحت 4 هکتار در اراضی جنگلی و 245 مورد تصرف به مساحت 340 هکتار در سطح مراتع استان رخ داده است.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان خاطرنشان کرد: 33 مورد از این تصرف‌ها نیز در سطح 263 هکتار به‌صورت اجرای احکام قضایی و خلع ید از اراضی ملی و منابع طبیعی بوده است که یک فقره از آن به وسعت 3 هکتار در سطح جنگل‌ها و 32 مورد نیز به وسعت 259 هکتار در سطح مراتع استان بوده است.
 
ذاکری ضمن قدردانی از رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، دادستان‌ها، دستگاهای قضای استان و کارکنان نیروی انتظامی، نقش مردم و محافظان افتخاری را در این توفیقات مهم اعلام کرد.
 
وی یادآور شد: در 9 ماهه سال جاری همچنین 156 مورد گزارش مردمی در زمینه تخریب، تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی از طریق سامانه 1504 اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان دریافت شده است که کارکنان یگان حفاظت در کوتاه‌ترین زمان به مناطق اعلام شده عزیمت و نسبت به رفع تجاوز اقدام نموده‌اند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار