مدير کل برنامه ريزي و حمايت از توسعه گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از ورود کشتي هاي کروز به کشور در زمستان سال آينده خبر داد.
کد خبر: ۳۶۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 17 January 2017
به گزارش تابناک هرمزگان، عبدالرضا مهاجري نژاد گفت : جلسه مشترک سازمان بنادر و دريانوردي و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با محوريت امکان پهلوگيري کشتي هاي کروز خارجي در بنادر جنوبي کشور برگزار شد.
 
مدير کل برنامه ريزي و حمايت از توسعه گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ادامه داد : همچنين در اين جلسه از مديران سه شرکت دفتر خدمات مسافرتي فعال کشور در زمينه ورود تورهاي خارجي شامل "مارکوپولو"، "طراحان سفر" و " نيل فام سير" نيز دعوت شده بود.
 
اين مقام مسئول در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خاطرنشان کرد: از اين دفاتر خدمات مسافرتي خواسته شده است تا براي جذب پهلوگيري کشتي هاي کروز در بنادر جنوبي کشور اقدامات لازم را انجام دهند.
 
مهاجري نژاد با اشاره به اينکه بهمن امسال نمايشگاه بين المللي گردشگري اسپانيا برگزار مي شود، يادآور شد: در اين جلسه مقرر شد تا اين دفاتر با شرکت در نمايشگاه مذکور نسبت به انجام تبليغات لازم براي جذب کشتي هاي کروز جهت پهلوگيري در بنادر جنوبي کشور اقدام کنند.
 
مدير کل برنامه ريزي و حمايت از توسعه گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تاکيد کرد : در حال حاضر اميدواري ها براي جذب کشتي هاي کروز متعلق به شرکت MST متعلق به کشور يونان بسيار زياد است.
 
مهاجري نژاد با بيان اينکه فصل ورود کشتي هاي کروز به آبهاي خليج فارس و درياي عمان در پاييز و زمستان است، گفت : با توجه به اينکه به زودي فصل زمستان به اتمام خواهد رسيد به نظر مي رسد در بازه زماني باقي مانده امکان جذب اين کشتي هاي کروز وجود نداشته باشد.
 
وي اظهار داشت : بر اساس برنامه ريزي هاي مشترک سازمان بنادر و دريانوردي، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و بخش خصوصي بدون شک از زمستان سال آينده کشتي هاي کروز وارد کشور خواهند شد.
 
مدير کل برنامه ريزي و حمايت از توسعه گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بيان کرد: ورود کشتي هاي کروز به بنادر ايران در دوران قبل از پساتحريم انجام مي شد اما پس از اعمال تحريم ها، ورود اين کشتي ها به کشور نيز قطع شد.
 
وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دوران پسابرجام اظهار داشت: تلاش مي شود تادوباره ورود کشتي ها کروز به بنادر کشور از سر گرفته شود.
 
اين مقام مسئول در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تاکيد کرد : با توجه به اينکه هر يک از کشتي هاي کروز بين دوهزار تا چهارهزار گردشگر را جابه جا مي کنند، لذا بايد زيرساختهاي لازم براي پهلوگيري اين کشتي ها و نيز زمينه هاي خدمات رساني به اين حجم انبوه از گردشگران فراهم شود.
 
مهاجري نژاد با اشاره به اينکه چندي پيش در سفر مشترکي که به همراه نمايندگان سازمان بنادر و دريانوردي و بخش خصوصي از ظرفيت هاي بنادر جنوبي کشور در استان هرمزگان صورت گرفت،مقرر شد زيرساختهاي لازم در جزاير قشم و کيش براي پهلوگيري کشتي هاي کروز و سرويس دهي به گردشگران آن فراهم شود.
 
به گفته مدير کل برنامه ريزي و حمايت از توسعه گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، معمولاً مدت زمان پهلوگيري اين کشتي ها در هر بندر حدود هشت ساعت است، بنابراين بايد به نحوي زيرساختهاي خدمات رساني در اين جزاير فراهم شود که بتوانند به طور همزمان به حدود چهار هزار نفر گردشگر خدمات رساني انجام دهند. دراين راستا به زودي جلساتي با روساي مناطق آزاد کيش و قشم براي فراهم کردن زيرساختهاي لازم براي ورود کشتي هاي کروز برگزار خواهد شد.
 
وي اظهار داشت: زيرساختهاي گردشگري در جزيره کيش در مقايسه با قشم بيشتراست اما جزيره قشم به دليل دارا بودن جاذبه هاي منحصر به فرد گردشگري از جذابيت هاي بيشتري براي گردشگران خارجي برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار