مساله ثبت سفارش برای نمایندگی خاصی محدود نشده و برابر مقررات اقدام می شود.
کد خبر: ۳۶۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲ 16 January 2017
به گزارش تابناک : سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تاکنون 40 شرکت مجوز نمایندگی رسمی واردات خودرو را اخذ کرده اند.


یدالله صادقی در جمع خبرنگاران افزود: اکنون امکان ثبت سفارش خودرو برای نمایندگی های واجد شرایط و دارای مجوز فراهم شده است و به هر تعداد نیاز باشد، می توانند بدون ممنوعیت و محدودیت واردات انجام دهند.

وی افزود: وزارت صنعت مانند سایر بخش های کشور در زمینه خودرو بر اصل سیاست حمایت از تولید داخل تاکید دارد و شرکت هایی که از نمایندگی های خودروساز اروپایی و آسیایی مجوز دارند، باید خدمات پس از فروش را به مدت 10 سال تضمین کنند.

این مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس سیاست های تنظیم بازار در عرصه خودرو ثبات لازم حاکم است و التهابی در بازار وجود ندارد.

صادقی با بیان اینکه وزارت صنعت از شرکت یا نشان خاص خارجی یا سرمایه گذاری مشترک یک شرکت پشتیبانی نمی کند، افزود: مساله ثبت سفارش برای نمایندگی خاصی محدود نشده و برابر مقررات اقدام می شود.

به گفته این مقام مسوول، شرایط تحریم وضعیت خاص خود را داشت و برخی واردکنندگان خودرو از طریق شرکت های واسطه ای در کشورهای منطقه اقدام می کردند اما اکنون هر شرکت واردکننده خودرو، دارای مجوز مستقیم و بدون واسطه از تولیدکننده اصلی واردات است.

وی یادآور شد: شرکت هایی که در گذشته از طریق واسطه به اخذ نمایندگی یک خودروساز اقدام کرده اند، 6 ماه مهلت داشتند، نسبت به تغییر شرایط اقدام کنند؛ البته این مدت برای یک دوره سه ماهه تمدید شده است و باید طبق دستورالعمل لازم اقدام کنند.



منبع :‌ایرنا
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خودرو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار