رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بندرعباس گفت: بیش از 25 هزار نفر کشاورز صاحب آب و زمین در هرمزگان فعالیت دارند.
کد خبر: ۳۶۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ 16 January 2017
به گزارش تابناک هرمزگان، هادی جوادی امشب در نشست تخصصی بررسی مشکلات کشاورزان استان هرمزگان اظهار کرد: بیش از 25 هزار نفر کشاورز صاحب آب و زمین در هرمزگان فعالیت دارند که جمعیتی حدود 250 هزار نفر کشاورز بهره‌بردار (کارگران کشاورزی که از تولیدات سهم دارند) نیز در استان در بخش کشاورزی فعال هستند.
 
وی با بیان این که بیشترین سطوح زراعی استان هرمزگان در سه شهرستان بندرعباس، میناب و رودان قرار دارد، افزود: به نسبت تولیدات باغی، شهرستان‌های میناب و رودان از بقیه نقاط استان هرمزگان باغات بیشتری دارند.
 
رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بندرعباس ادامه داد: کشت خارج از فصل در هرمزگان عمده‌ترین مزیت این منطقه بشمار می‌رود و به طور کلی محصولات کشاورزی استان هرمزگان به نقاط مختلف کشور از جمله به 14 استان به طور مستقیم ارسال می‌شود.
 
جوادی با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی بخش کشاورزی در استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: هرمزگان برای رشد صادرات محصولات کشاورزی به پایانه صادراتی کشاورزی نیاز دارد تا سرعت صادرات را افزایش و روند آن را تسهیل کند.
 
وی با بیان این که طی دو سال اخیر نرخ کرایه حمل و نقل محصولات کشاورزی و صیفی‌جات از استان هرمزگان به دیگر استان‌های کشور تغییری نکرده است، تصریح کرد: باید به موازات اقدامات داخلی برای رونق دادن به بخش کشاورزی، سیاست‌های واردات را نیز کنترل کرد تا شاهد ورشکستگی کشاورزان هرمزگانی نباشیم.
 
رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی بندرعباس عنوان داشت: هرمزگان برغم چهره صنعتی و شیلاتی‌، دارای مزیت‌های کشاورزی خوبی است که برنامه‌ریزی ملی در این زمینه را طلب می‌کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار