دبیر اجرایی خانه کشاورز هرمزگان گفت: خانه کشاورز در استان هرمزگان 8 هزار عضو رسمی دارد که بیش از 4 هزار نفر از آنان در شهرستان بندرعباس فعالیت دارند.
کد خبر: ۳۶۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 16 January 2017
به گزارش تابناک هرمزگان، ابوطالب جوادی امشب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خانه کشاورز استان هرمزگان دارای بیش از 8 هزار نفر عضو رسمی است که بیش از 4 هزار نفر آنها در شهرستان بندرعباس دارای سهم آب و زمین و فعالیت کشاورزی هستند.
 
وی با بیان این که کشاورزی از گذشته در استان هرمزگان یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی مردم و راه حیات آنها بوده است، افزود: شرایط خاص آب و هوایی هرمزگان موجب شده که امکان تولید محصولات مورد نیاز کشور در ماه‌های سرد سال نیز مهیا باشد.
 
دبیر اجرایی خانه کشاورز استان هرمزگان ادامه داد: عمده‌ترین چالش کشاورزان استان هرمزگان مسأله بی‌آبی و عدم خرید به موقع محصولات تولیدی آنها است که هزینه تولید را برای آنان افزایش داده و در موارد بسیاری نیز موجب ورشکستگی کشاورزان و از بین‌رفتن توان اقتصادی آنان شده است.
 
جوادی اضافه کرد: اهمیت تولیدات باغی استان هرمزگان نیز کمتر از تولیدات کشاورزی آن نیست و عمده محصولات تولیدی باغات هرمزگان ارزش اقتصادی بالایی دارد.
 
وی انتقال مستمر محصولات کشاورزی تولیدشده در استان هرمزگان به سراسر کشور را یک موضوع مهم در جهت رونق این حوزه عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان، محدودیتی در انتقال محصولات کشاورزی به استان‌های دیگر کشور وجود ندارد و باید تلاش ما در بخش کشاورزی ایجاد بازار برای محصولات تولیدی‌مان باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار