نمایندگان مجلس در برنامه ششم توسعه به نیروی انتظامی و گمرک اجازه دادند نسبت به نصب، راه‌اندازی و بروزرسانی سامانه‌های کنترل خودرویی و کانتینری (ایکس‌ری) در مبادی گمرکی، ورودی و خروجی مرزها اقدام کنند.
کد خبر: ۳۶۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲ 15 January 2017
به گزارش تابناک : نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان و در جریان رسیدگی به مواد مراعا مانده لایحه برنامه ششم توسعه، ماده 123 این لایحه را پس از بحث و بررسی با 145 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 208 نماینده حاضر در صحن علنی، به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، مفاد قانون الحاق سه تبصره به بند 12 ماده 4 قانون تشکیل نیروی انتظامی (مصوب 18/ 2/ 79) شهرهای بالای یک میلیون نفر تسری می‌یابد.

همچنین به منظور کنترل و مبارزه موثر با قاچاق کالا، به نیروی انتظامی و گمرک اجاده داده شد نسبت به نصب، راه‌اندازی و بروزرسانی سامانه‌های کنترل خودرویی و کانتینری (ایکس‌ری) در مبادی گمرکی، ورودی و خروجی مرزها و ایستگاه‌های بازرسی و کنترلی ناجا از طریق اشخاص و موسسات حقیقی و حقوقی غیردولتی اقدام نمایند. مدیریت و بهره‌برداری از این سامانه‌ها حسب مورد در اختیار نیروی انتظامی و گمرک است.

طبق مصوبه مجلس، به منظور تأمین هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی، نگهداری و بروزرسانی سامانه‌های کنترلی خودرویی کانتینری (ایکس ری) و تجهیزات مربوط به آن صاحبان بار یا خودرو مکلف شدند به هنگام کنترل و صرفاً در مبادی ورودی و خروجی نسبت به پرداخت تعرفه مربوط اقدام کنند. میزان این تعرفه در بودجه سنواتی تعیین می‌شود.

بر اساس مصوبه مجلس، تمامی شهرک‌ها و مجتمع‌های اداری، تجاری، مسکونی و صنعتی و همچنین مراکز عمومی مکلف شدند پیوست‌های حفاظتی- انتظامی لازم برای ارتقای امنیت و ایمنی این اماکن و پیشگیری از سرقت را برابر استانداردهای اعلامی نیروی انتظامی رعایت نمایند.

طبق تبصره این ماده، این بند و استانداردهای اعلامی توسط وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی و با همکاری نیروی انتظامی و شورایعالی استان‌ها تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

وکلای ملت در این مصوبه به نیروی انتظامی اجازه دادند با تأیید ستاد کل نیروهای مسلح به منظور متناسب‌سازی استعداد نیروی انتظامی با نیازهای امنیتی- انتظامی کشور و کاهش فاصله این استعداد با شاخص 5 نفر نیرو به ازای هزار نفر جمعیت، در طول اجرای برنامه سالانه پایور مورد نیاز را بر اساس بودجه سنواتی استخدام و به موجودی خود اضافه نماید.



منبع : فارس
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، ناجا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار