مدیرکل امور پایگاه‌های سازمان میراث فرهنگی گفت: طرح شهرداری منطقه 12 باید در شورای فنی پایگاه‌ها بررسی شود و در تمام مراحل اجرایی عملیات هم ناظر سازمان میراث فرهنگی باید حضورداشته باشد.
کد خبر: ۳۶۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳ 15 January 2017
به گزارش تابناک : فرهاد عزیزی گفت: با توجه به اینکه کاخ ثبت جهانی شده گلستان در منطقه 12 قرارگرفته است، هرگونه عملیات عمرانی، ساماندهی و توسعه‌ای در این منطقه باید با هماهنگی و اطلاع سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری انجام شود.

وی بابیان اینکه برخی اقداماتی که برای ساماندهی این منطقه انجام‌شده، قابل‌قبول است، تصریح کرد: ما انتظار داریم شهرداری هماهنگی بیشتری با سازمان میراث فرهنگی داشته باشد.

عزیزی ادامه داد: در بافت تاریخی تهران که اثر ثبت جهانی شده کاخ گلستان را هم در خود جای‌داده است، قبل از آغاز شروع هرگونه عملیات عمرانی، یعنی در مرحله امکان‌سنجی و طراحی باید نظر سازمان میراث فرهنگی استعلام شود، ما آمادگی داریم طرح‌های شهرداری منطقه 12 را در اولین نشست شورای فنی پایگاه‌های جهانی بررسی کنیم.

مدیرکل امور پایگاه‌ها اضافه کرد: پس از بررسی و اعلام نظر شورای فنی، این طرح‌ها قابل‌اجرا است، البته در تمامی مراحل اجرا هم ناظر سازمان میراث فرهنگی باید حضورداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه، کارشناس امور پایگاه‌ها روز گذشته از محدوده کاخ گلستان بازدید کرده است، افزود: کاخ گلستان بر مبنای ویژگی‌ها و شاخص‌هایی که داشته است به ثبت جهانی رسیده و اتفاقات و عملیات عمرانی که در محدوده این اثر انجام می‌شود نباید ویژگی‌های این اثر جهانی را مخدوش کند.




منبع : میزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار