رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از یک فعال حقوق مدنی که پیروزی وی را زیر سؤال برده بود، در توییتر به شدت انتقاد کرد.
کد خبر: ۳۶۰۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 15 January 2017
به گزارش تابناک : دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا تعطیلات آخر هفته خود را که به مناسبت گرامی‌داشت مارتین لوتر کینگ، رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار اندکی طولانی‌تر است، با حمله به یک فعال حقوق مدنی دیگر که گفته بود ترامپ را «یک رئیس‌جمهور مشروع» نمی‌داند آغاز کرد.
جان لویس، نماینده دموکرات کنگره از ایالت جورجیا روز جمعه گفته بود تصور می‌کند اقدامات هکری روسیه به پیروزی انتخاباتی ترامپ در ماه نوامبر کمک کرد. وی همچنین اعلام کرد قصد ندارد در مراسم تحلیف 20 ژانویه (1 بهمن)) ترامپ شرکت کند؛ اقدامی که از سال 1986 و انتخابش به عنوان عضو مجلس نمایندگان بی‌سابقه است.
ترامپ نیز روز شنبه در شبکه اجتماعی توییتر نوشت لویس به اشتباه درباره نتایج انتخابات شکایت کرده است و در عوض «باید برای کمک به تعمیر و بهبود منطقه‌اش زمان بیشتری صرف کند؛ منطقه‌ای که وضع وحشتناکی دارد و در حال از هم پاشیدن است (علاوه بر این که مالامال از جرم و جنایت هم هست.)» در بخش دیگری از پیام‌های توییتری وی آمده است: «همه‌اش حرف و حرف؛ بدون عمل و نتیجه. بسیار ناراحت‌کننده است!»
ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی خود گفته بود دموکرات‌ها نتوانسته‌اند به آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار و لاتین‌تبار خدمت کنند. وی همچنین در یک گردهمایی خطاب به آن‌ها گفته بود: «به من یک فرصت بدهید. چه چیزی را از دست می‌دهید؟»
ترامپ در حالی رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود که این سمت را با کمترین میزان حمایت سیاه‌پوستان و لاتین‌تبارها (به ترتیب 8 درصد و 28 درصد) در 40 سال اخیر به دست می‌آورد.
جان لویس 76 ساله بیش از نیم قرن است در حوزه احقاق حقوق شهروندی فعالیت می‌کند. وی در سال 1965 به دلیل ترتیب دادن یک گردهمایی برای توجه به حقوق پایمال‌شده سیاه‌پوستان، از سوی پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
این در حالی است که دست‌کم 10 سیاستمدار دموکرات دیگر نیز اعلام کرده اند قصد ندارند در مراسم تحلیف ترامپ شرکت کنند. حملات توییتری ترامپ به لویس حتی از سوی تعدادی از جمهوری‌خواهان حامی وی نیز تقبیح شده است.
 
 
 
 
منبع : العالم
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، ترامپ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار