معاون اجرایی انجمن رادیولوژی ایران، گفت: در کشور ما تقاضا برای انجام رادیولوژی خارج از خط مشی مدون الگوریتم علمی است.
کد خبر: ۳۶۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 15 January 2017

به گزارش تابناک : دکتر کورورش عبداللهی فرد با توجه به غیرمنطقی بودن تعرفه خدمات رادیولوژی در کشور، اظهار کرد: انجمن رادیولوژی ایران در سال‌های ۹۱ تا ۹۳ تلاش کرد تا ضریب k خدمات خود را متناسب با سایر رشته ها تدوین کند اما شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت به دلیل اینکه این افزایش، بار مالی به دولت و بیمه‌ها تحمیل می‌کرد نپذیرفت و حتی در مواردی شاهد کاهش نصف یا یک سوم تعرفه‌های تمام شده محاسبه شده توسط کارشناسان اقتصادی و رادیولوژیست‌ها بوده ایم.

وی، بالا بودن تقاضا برای انجام رادیولوژی را یکی از دلایل وزارت بهداشت برای مخالفت با افزایش تعرفه‌ها دانست و افزود: متاسفانه در کشور ما تقاضا برای انجام رادیولوژی خارج از خط مشی مدون الگوریتم علمی است و از وظایف اصلی علمی ما تدوین الگوریتم ارجاع و استانداردهای مدلل هر امتحان تصویربرداری است.

معاون اجرایی انجمن رادیولوژی ایران یادآور شد: هزینه تهیه، نگهداری تعمیر و تجهیز دستگاه‌های MRI، سی تی اسکن و ماموگرافی و رادیوگرافی دیجیتال والتراسونوگرافی بسیار سنگین است به همین دلیل مراکز و بیمارستان‌ها توان بروز رسانی این دستگاه‌ها را ندارند که این امر کیفیت خدمات را کاهش داده است.

وی تاکید کرد: اگر وزارت بهداشت با منطقی سازی تعرفه‌های رادیولوژی موافقت کند می‌توان از این طریق علاوه بر کاهش مراجعات کاذب، به حفظ و نگهداری دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی نیز کمک کرد.

عبدالهی‌فرد با بیان اینکه رادیولوژیست‌ها از وزارت بهداشت درخواست دارند تا یکبار دیگر تعرفه خدمات آنها را بازنگری کند، یادآور شد: رادیولوژیست‌ها خواستار منطقی‌سازی تعرفه‌های تمامی رشته های پزشکی هستند.

سی و سومین کنگره رادیولوژی ایران از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ۹۶ در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.




منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار