رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان گفت: آینده صادرات قیر در سطح منطقه بسیار روشن است و باید مخازن نگهداری و صادرات قیر را در هرمزگان افزایش دهیم.
کد خبر: ۳۵۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 07 January 2017
به گزارش تابناک هرمزگان، صالح دریانورد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کیفیت قیر ایران از یک سو و هدف‌گذاری کشورهای مختلف سطح منطقه برای توسعه زیرساخت‌های‌شان موجب شده تا نیاز به قیر در میان کشورها رو به افزایش باشد.
 
وی افزود: در طول 8 ماهه اخیر، ایران بزرگ‌ترین صادرکننده قیر در سطح منطقه بود و هرمزگان رتبه اول صادرات قیر در کشور را دارد و باید با توجه به رشد ظرفیت اسمی تولید قیر در کشورمان نسبت به توسعه مخازن و امکانات لازم برای صادرات قیر اقدام کنیم.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان ادامه داد: باید در زمینه صادرات قیر منسجم‌تر عمل کنیم چرا که در شرایط حاضر وضعیت بارگیری قیر در کشتی‌ها در بندر شهید رجایی کند است چون عملا به شیوه مدرن یعنی از طریق لوله نیست.
 
دریانورد گفت: در سفر اخیری که به همراه هیأت تجاری جمهوری اسلامی ایران از استان هرمزگان به کشور هند داشتیم، شاهد نیاز شدید هندی‌ها برای واردات قیر از ایران بودیم چرا که در این کشور راه‌ها به شیوه بتنی ساخته شده‌اند اما برای توسعه راه‌هایشان در شرایط حاضر به استفاده از قیر و تهیه آسفالت رو آورده‌اند.
 
وی با بیان اینکه شرایط برای صادرات قیر به کشور هند کاملا مهیا است و سرمایه‌گذاری در این زمینه ضمن سودآوری می‌تواند برای یک دوره زمانی بلند مدت نیز تداوم یابد، خاطرنشان کرد: اگر ما به موقع نیازهای کشورهای پیرامونی خودمان را تأمین نکنیم، دیگر کشورها جایگزین ما در این حوزه می‌شوند.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان تصریح کرد: هم‌اکنون بخشی از قیر ایران در فجیره به دلالان فروخته می‌شود و ما باید در این زمینه به طور مستقیم با تجار و بازرگانان هندی وارد فعالیت مشترک شویم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار