عوامل اجرایی طرح سرشماری نفوس و مسکن در مازندران علی‌رغم انتخاب مازندران بعنوان استان برتر اما از عدم پرداخت حق‌الزحمع هود ناراضی هستند.
کد خبر: ۳۵۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۸ 02 January 2017
 بلاغ، صبح روز دوشنبه 6 دی ماه، استاندار مازندران به‌عنوان استاندار برتر کشور در زمینه اجرای سرشماری نفوس و مسکن انتخاب شد و از دستان معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، جناب آقای نوبخت لوح تقدیر خود را دریافت کرد.
 
ضمن تبریک به دکتر ربیع فلاح برای کسب این عنوان اما ای کاش استاندار مازندران کمی به فکر عوامل اجرایی طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در استان مازندران نیز می بودند و واریزحق‌الزحمه این عزیزات را  پیگیری می‌کردند.
 
در گفت‌وگو با یکی از عوامل اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان مازندران، اطلاعات عجیب و غیرقابل باوری را دریافت کردیم که بهتر است مردم مازندران از پشت‌پرده‌ این پروژه میلیاردی با خبر شوند.
 
این منبع آگاه، که نخواست نامش فاش شود، به خبرنگار ما گفت: ماموران سرشماری استان مازندران در تاریخ 4دی حق‌الزحمه خود را دریافت کردند ولی آن افرادی که بیش از یک ماه در سرشماری نفوس و مسکن، که در دو مرحله اینترنتی و حضوری با عناوین کارشناسان فنی در حوزه آی‌تی و نقشه، هماهنگی، پشتیبانی، روابط عمومی، بازرسی حضور داشتند، مبلغی را دریافت نکردند.
 
وی افزود: علی‌رغم پرداخت بودجه برگزاری این طرح ملی توسط سازمان برنامه و بودجه و آمار کشور به حساب اداره کل این سازمان در مازندران، اما حقوق عوامل اجرایی و کارشناسان همچنان به حساب آنها واریز نشد و این پول در حساب استان باقی مانده است.
 
این منبع آگاه بیان کرد: عدم پرداخت موجب پرس و جوی عوامل اجرایی از همکارانشان در دیگر استان‌ها شده و پاسخ آن‌ها ابهاماتی را درپی داشته که باعث شد پیگیری‌ها کمی با جدیت دنبال شود و به موضوعی عجیب برسیم.
 
وی به سال‌های گذشته مانند سرشماری سال 90، سرشماری کشاورزی دو سال قبل اشاره کرد و افزود: در آن سرشماری‌ها عوامل ستادی و اجرایی جهت پرداخت حق‌الزحمه، شماره حساب بانک ملی را به سازمان ارائه می‎کردند و با اشاره به این نکته که در بسیاری از استان‌ها در این سرشماری همچنان از شماره حساب ملی استفاده شد، ولی در استان مازندران به همه عوامل اعلام شد که باید در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افتتاح حساب کنند تا مبلغ حقوقشان را از این بانک دریافت کنند.
 
این منبع آگاه در این خصوص اظهار کرد: با رایزنی‌هایی که مدیران این سازمان با مدیران بانک قرض‌الحسنه ایران داشتند، قرار شد در صورت افتتاح حساب و واریز تمام و کمال بودجه اجرای این طرح ملی به حساب این بانک و به اصطلاح کار کردن این مبلغ چشمگیر، تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای با کارمزد پایین به مدیران رده بالای سازمان پرداخت شود و دلیل پرداخت نشدن حق‌الزحمه کارشناسان این طرح علی‎رغم دریافت تمام و کمال بودجه از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور همین استفاده از رانت آن هم با استفاده از حق دیگران بوده!
 
این فرد که از کارشناسان فنی این طرح بوده اذعان کرد: تمام کسانی که در این طرح مشغول به فعالیت بودند بیش از دو ماه از ۸صبح تا ۸شب با تمام وجود و مسئولیت پذیری بالا برای به دست آوردن یک آمار درست زحمت کشیدن و الان بیش از یک ماه است که منتظر پرداخت حق الزحمه خود هستیم و از گوشه و کنار خبر پرداخت حقوق عوامل دست اندرکار دیگر استانها به گوش می‌رسد و این باعث دلسردی و دلخوری شدید تیم اجرایی استان مازندران شده است.
 
این کارشناس خاطرنشان کرد: با توجه به عدم پرداخت حقوقمان از دریافت وام به این روش برای مدیران انتقاد داریم و به هیچ عنوان راضی نیستیم که حق ما تبدیل به وام های میلیونی دیگران شود.
 
در پایان ضمن تبریک به جناب دکتر فلاح، باید به این نکته اشاره کرد که پیامبر خاتم با بوسه زدن بر دست کارگر و پرداخت حق الزحمه قبل از خشک شدن عرق جبین، به کارفرمایان درس واضحی داد و مسئولان باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند نه اینکه مسئولان با قرار دادن پول آن‌ها در حساب، به منافع شخصی برسند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار