رئیس سازمان برنامه و بودجه در بندرعباس:
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برخی ها عادت دارند خدمات فرزندان خدوم ملت را نادیده بگیرند، اضافه کرد: مجامع بین المللی که در مباحث آماری با کسی شوخی و تعارف ندارند و آن ها رشد اقتصادی کشورمان را 6.6 درصد اعلام می کنند اما بازهم برخی منتقدین داخلی آن را نادیده گرفته و تمسخر می کنند و اگر آن ها با این کار آرامش پیدا می کنند، ما هم از آرامش آن ها خوشحال می شویم.
کد خبر: ۳۴۷۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷ 21 December 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد باقر نوبخت امشب در یازدهمین جلسه  شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان، اظهار کرد: این جلسه دستاوردهای مناسبی داشت و از صحبت های صورت گرفته در آن بسیار استفاده کردم و امیدوارم دغدغه های مطرح شده به ویژه از سوی بخش خصوصی با اهتمام دولتمردان در مسیر مشارکت و توسعه کشور قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه وظیفه برنامه ریزی توسعه ای کشور را برعهده دارد، تصریح کرد: باید از نزدیک در استان ها حضور پیدا کنم و از مشکلات و دغدغه مدیران اجرایی که در صف ارتباط با مردم قرار دارند، مطلع شوم تا بتوانیم در سازمان برنامه ریزی و بودجه به درستی راهبردهای توسعه ای را طرح ریزی کنیم.
 
نوبخت با اشاره به اینکه مقایسه اواسط سال 92 کشور با اواخر سال 95 خود بهترین گواه بر عملکرد دولت یازدهم است، خاطرنشان کرد: تمامی کشورهای جهان در مسیر توسعه و تعالی گام بر می دارند و هدف همگی توسعه و عمران و پیشرفت است و شاید میزان رشد تولید ناخالص ملی یکی از مهم ترین شاخص ها در توسعه یافتگی یک کشور باشد که خوشبختانه از این لحاظ کشورمان در رده کشورهای مترقی است.
 
وی با بیان اینکه در مقدمه سیاست اقتصاد مقاومتی، تمامی سیاست ها برای تحقق رشد مستمر و پویا اقتصادی هدف گذاری شده است، افزود: این موضوع می تواند بهترین نماد برای رقابت در عرصه های جهانی باشد پس عملکرد دولت و اعلام شاخص ها نشان دهنده موفقیت دولت در عرصه اقتصاد مقاومتی است.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه گزارش مرکز آمار ایران در شش ماهه نخست سالجاری و سه ماهه نخست نیمسال دوم سالجاری همگی نشان دهنده رشد مطلوب اقتصادی بوده است، اضافه کرد: در مقایسه رشد اقتصادی کشور در سال 92 که منفی 6.2 درصد بود با سالجاری که به مثبت 6.4 درصد رسیده نشان دهنده عملکرد مناسب دولتمردان در سیاست های برنامه ریزی و توسعه ای کشور در مسیر رشد اقتصادی بوده است.
 
نوبخت با بیان اینکه توان خرید جامعه یکی دیگر از دغدغه های دولتمردان یازدهم بوده است، اذعان کرد: دولت یازدهم تورم بالای 40 درصد را تحویل گرفت اما طبق آخرین آمار اعلام شده رئیس مرکز آمار ایران که ساعتی پیش اعلام شد، تورم آذرماه به 7.2 درصد رسیده که نسبت به آبا ماه با کاهش 3 دهم درصدی همراه بوده است که از لحاظ مقایسه نقطه به نقطه از 6.9 درصد به 6.1 درصد تقلیل پیدا کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه تمامی آمارها نشان دهنده آن است که کشور در سمیر درستی قدم بر می دارد، اضافه کرد: در این عملکرد مشاکرت بخش های غیردولتی قابل تقدیر است و باید از همکاری مجلس شورای اسلامی که در تمامی مشکلات همراه دولت بوده اند تقدیر کرد.
 
نوبخت با بیان اینکه در آغاز امسال دولت در دو مسیر برای رشد اقتصادی گام برداشت، افزود: در وهله نخست به واحدهای تولیدی تسهیلات ویژه اختصاص یافت و در وهله دوم طرح های عمرانی دولت اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای اقتصادی بود که خوشبختانه هر دو موضوع در شش ماهه نخست سالجاری محقق شد.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار اعلام شده ساعت 18:30 اول دی ماه تعداد 18 هزار و 823 واحد تولیدی با اعتبار 12 هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند، تصریح کرد: این واحدها یا بالای 60 درصد پیشرفت داشته اند یا راکد شده بودند یا با تمام ظرفیت کار نمی کردند.
 
وی با بیان اینکه برخی ها عادت دارند خدمات فرزندان خدوم ملت را نادیده بگیرند، اضافه کرد: مجامع بین المللی که در مباحث آماری با کسی شوخی و تعارف ندارند و آن ها رشد اقتصادی کشورمان را 6.6 درصد اعلام می کنند اما بازهم برخی منتقدین داخلی آن را نادیده گرفته و تمسخر می کنند و اگر آن ها با این کار آرامش پیدا می کنند، ما هم از آرامش آن ها خوشحال می شویم.
 
نوبخت بخش قابل توجهی از این رشد اقتصادی را بابت عبور از تحریم ها و فروش 2 میلیون و 800 هزار بشکه نفت دانست و عنوان کرد: آیا تمامی این آمارها کذب است؟ آیا به خودکفایی رسیدن در گندم هم آمارسازی است؟ چرا نمی خواهند خدمات دولت را مشاهده کنند.
 
وی در پایان گفت: در سال 92 تولدی گندم کشور 4 و نیم میلیون تن بود که امسال به 11 و نیم میلیون تن رسید و از خرید تضمینی 4 هزار میلیارد تومان به 14 هزار و 700 میلیارد تومان رسید که همگی این موارد نشان دهنده عزم دولت و مردم برای توسعه کشور است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار