معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: هرمزگان آماده هرگونه همکاری اقتصادی، تجاري و سرمایه‌گذاری با کشور هند است.
کد خبر: ۳۴۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷ 20 December 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علی رئوفی در همایش فرصت‌های تجاری هرمزگان و هند كه با حضور تجار و بازرگانان استان هرمزگان و هند در دهلی‌نو برگزار شد، بابیان اينكه استان هرمزگان با داشتن شبکه حمل‌ونقل دریایی، ریلی، جاده‌ای و هوایی از توانمندی بالایی برای گسترش روابط تجاری با هند برخوردار است، اظهار کرد: بندر شهید رجایی این استان با ظرفیت صادرات و واردات یک‌صد هزار تن کالا، بیش از 60 درصد از حجم واردات و صادرات کشور را به عهده دارد.
 
وي همچنين به ظرفیت‌های مختلف سرمایه‌گذاری استان هرمزگان اشاره كرد و افزود: هرمزگان، ظرفیت سرمایه‌گذاری بالایی درزمینهٔ فولاد، آلومینیوم، نفت و گاز و صنایع فراساحلی دارد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های استان درزمینهٔ مناطق آزاد و مناطق ويژه اقتصادي، تصريح كرد: هرمزگان با داشتن دو منطقه آزاد تجاری و پنج منطقه ویژه اقتصادی از ظرفیت بالایی برای همکاری با هند برخوردار است.
 
رئوفي خاطرنشان كرد: هرمزگان با داشتن یک هزار و 500 کیلومتر مرز آبی و 14 جزیره کوچک و بزرگ آماده گسترش روابط تجاری و سرمایه‌گذاری با هند است.
 
وي در ادامه به هدف سفر هیئت 25 نفرِ اقتصادي استان هرمزگان به هند اشاره و بيان کرد: نشست مشترك فعالان اقتصادي هرمزگان و كشور هند باهدف معرفي پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان هرمزگان به تجار هندي و افزايش مبادلات تجاري ايران و هند صورت گرفته است.
 
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان بابیان اينكه مناسبات تجاري بين هرمزگان و هند قدمتي بيش از 300 سال دارد، اضافه كرد: صادرات خرما و قير بهترين زمینه‌های گسترش روابط تجاري بين هرمزگان و هند است.
 
رئيس هيئت تجاري هرمزگان ادامه داد: بازرگانان هرمزگان و هند در نشست مشترك راه‌های گسترش مناسبات اقتصادي و رفع موانع در اين مسير را موردبررسی قراردادند و هیئت تجاري هرمزگان در اين سفر با تجار و صنعتگران بمبئي پايتخت اقتصادي كشور هند ديدار و گفتگو كردند.
 
رئوفي همچنين به انعقاد دو تفاهم‌نامه همكاري بين مسئولان هرمزگان و مسئولان هندي اشاره كرد و افزود: يك تفاهم‌نامه همكاري درزمینهٔ صادرات قير و خرما به بمبئي  با حضور خالقي سركنسول ايران در بمبئي، دريانورد مشاور برنامه‌ریزی استاندار و رئيس سازمان برنامه‌وبودجه استان هرمزگان، قاسمي رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و پاكزاد مديركل جذب و حمايت از سرمایه‌گذاری استانداري هرمزگان با مسئولان هندي در راستاي افزايش مبادلات تجاري منعقد شد.
 
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان اذعان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌هایی كه منعقد شد مقرر شد با توجه به ظرفيت یک‌صد هزار تني بازار خرماي بمبئي، استان هرمزگان ضمن احياي مبادلات تجاري، زمینه‌های صادرات محصول خرماي استان به پايتخت اقتصادي كشور هند را محيا می‌کند و همچنين بازرگانان دو كشور از ظرفیت‌های محصول خرماي استان هرمزگان از نزديك بازديد خواهند داشت.
 
وي با اشاره به تفاهم‌نامه همكاري بين هرمزگان و هند براي صادرات قير، تصریح کرد: با توجه به اينكه نزديك به 60 درصد قير كشور در هرمزگان توليد می‌شود مقرر شد مجتمع مشترك قير بمبئي و بندرعباس تشكيل شود تا اين ظرفيت مهم بين دو كشور فعال و قير هرمزگان جهت استفاده در زیرساخت‌های كشور هند به اين كشور صادر شود.
 
لازم به ذکر است، میزان تجارت بین هند و استان هرمزگان در سال گذشته حدود 300 میلیون دلار بوده است که تلاش می‌شود این میزان به یک میلیارد و 200 میلیون دلار افزایش یابد.
 
به گزاش ایسنا، همایش فرصت‌های تجاری هرمزگان و هند با حضور تجار و بازرگانان دو کشور در فدراسیون سازمان‌های صادراتی هند برگزار شد. هیئت تجاری استان هرمزگان به ریاست علي رئوفي معاون هماهنگي امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان برای گفت‌وگو با تجار هندی و بررسی زمینه‌های همکاری سه‌شنبه هفته گذشته وارد بمبئی شده بود. این هیئت پس از شرکت در همایش تجاری هند و استان هرمزگان در دهلی‌نو به سفر یک‌هفته‌ای خود به هند پایان داد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار