اختتامیه سومین جشنواره تئاتر معلولان آفتاب
تابناک: اختتامیه سومین جشنواره تئاتر معلولان آفتاب امروز (سه‌شنبه) با حضور استان‌های قم، تهران، البرز، مرکزی و چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ 12 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: حضور هنرمندان در جشنواره نقطه امید بوده و بهتر است در کنار جشنواره تئاتر فجر و یا به صورت مستقل تئاتر ویژه معلولین نیز وجود داشته باشد.

سعید صادقی اظهار کرد: با ساخت چند برنامه طنز می‌توان در تغییر نگاه مردم به معلولان فرهنگسازی کرد.

وی با تاکید این جمله که معلولیت محدودیت نیست، افزود: باید رسالت خود را در مناسب‌سازی شهری انجام دهیم و معلولان را به عنوان شهروندان درجه یک جامعه به حساب آوریم.

صادقی گفت: معاون، مددکار و یا هر فردی که در اداره بهزیستی مشغول فعالیت است، باید پای قدم زدن معلول جسمی، گوش شنوای ناشنوایان، چشم روشن دلان و ذهن زیبای کودکان کم توان ذهنی باشد.

وی با اشاره به جشنواره تئاتر معلولان آفتاب، گفت: در این دوره 67 متن نمایشی به دبیرخانه ارسال و درنهایت 18 متن نمایشی و یک متن پژوهشی انتخاب شد و ظرف چند روز گذشته به نمایش در آمد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان به ویژگی‌های سومین جشنواره تئاتر معلولان آفتاب اشاره کرد و گفت:
کیفیت تئاترها نسبت به ادوار گذشته افزایش پیدا کرده و مشارکت معلولان عالی بوده است. همچنین رسانه‌ها همکاری مناسبی در جهت برگزاری جشنواره داشته‌اند.

وی با بیان اینکه حضور هنرمندان در جشنواره نقطه امید بوده است، افزود: بهتر است در کنار جشنواره تئاتر فجر و یا به صورت مستقل تئاتر ویژه معلولان نیز وجود داشته باشد.

صادقی با بیان اینکه عنصر هنر، عنصر لطیفی برای توانمندسازی است، گفت: معلولین نمی توانند در جامعه حضور پیدا کنند، چرا که ما وظیفه خود را در جهت مناسب سازی شهری به خوبی انجام نداده‌ایم.

وی اظهار امیدواری کرد در سال‌های آینده از حضور خیرین و سازمان‌های غیردولتی همکار سازمان بهزیستی در برگزاری اینگونه جشنواره‌ها استفاده شود.

به گزارش ایسنا؛ در سومین جشنواره تئاتر معلولین آفتاب چهار اثر به مرحله کشوری راه پیدا کرد که عبارتند از: "کمدی اکتشافات" به کارگردانی اعظم دلدار از استان قم، "بزبز قندی و گرگ ناقلا" به کارگردانی امیر شیخ جبلی و محمد معلمی از استان اصفهان، "گل گیس و چوپان" به کارگردانی مصطفی محمدی پور از استان چهار محال و بختیاری و "قصه بخت" به کارگردانی زهرا بکتاش از استان اصفهان.

همچنین افسانه بایگان به نمایندگی از هیئت داوران بیانیه این دوره از جشنواره تئاتر معلولان آفتاب را قرائت کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار