نماينده مردم قم در مراسم گرامي داشت روز دانشجو
موضوع برجام خواست نظام بوده است و تيم مذاكره كننده كشور نيز مورد تأييد بوده اند لكن انتقادي كه به برجام وارد مي دانيم روش مذاكره است كه نبايد به آمريكايي ها اعتماد داشت. در طول مذاكرات آمريكايي ها و كلاً طرف مقابل تا توانست وقت كشي كرد.
کد خبر: ۳۳۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۴ 06 December 2016
به گزارش تابناک قم، مراسم گرامي داشت روز دانشجو با حضور احمد اميرآبادي فراهاني نماينده مردم قم و عضو هيأت رييسه مجلس شوراي اسلامي در دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد.

عضو هيأت رييسه مجلس شوراي اسلامي در این مراسم با گرامي داشت ياد و خاطره شهداي كشور و از جمله شهداي دانشجو گفت: آرامش امروز كشور بدون شك مرهون ايثار و از خود گذشتگي شهداست و ما بايد قدردان شهدا باشيم.

اميرآبادي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به 16 آذر اين روز را روز بيداري، حق طلبي و ماهيت استكبار ستيزي جنبش دانشجويي دانست و افزود: در همه زمان ها جنبش دانشجويي كشور پيشتاز حركت هاي حق طلبانه و آزادي خواهانه بوده است.

وی در بخشي از سخنان خود به موضوع برجام نيز اشاره كرد و اظهار داشت: موضوع برجام خواست نظام بوده است و تيم مذاكره كننده كشور نيز مورد تأييد بوده اند لكن انتقادي كه به برجام وارد مي دانيم روش مذاكره است كه نبايد به آمريكايي ها اعتماد داشت.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي افزود: در طول مذاكرات آمريكايي ها و كلاً طرف مقابل تا توانست وقت كشي كرد تا بتواند به خواسته هاي خود در محدود كردن كشور پيش بگيرد.

وی در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تك جنسيتي بودن دانشگاه حضرت معصومه(س) و آرامش خانواده ها به واسطه تحصيل فرزندانشان درچنين محيط هايي گفت: اقبال دانشجويان با رتبه هاي بالا و نيز آرامش و احساس امنيت خانواده ها براي همه ما بايستي مهم باشد و روز به روز به جهت اعتلاي آن تلاش كنيم.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به تلاش عده اي در وزارت علوم به منظور تضعيف جايگاه دانشگاه حضرت معصومه(س) اظهار داشت: بنده و همكارانم در مجلس شوراي اسلامي ضمن حمايت همه جانبه از جايگاه و موقعيت دانشگاه حضرت معصومه(س) و اهتمام نسبت به حل مشكلات آن با جديت و قاطعيت تمام با عواملي كه قصد تضعيف اين دانشگاه را در هر رده اي داشته باشند برخورد خواهيم كرد. 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تصميم كميسيون تلفيق مجلس در خصوص حمايت از دانشگاه هاي تك جنسيتي و يا تفكيك جنسيتي اظهار داشت: بر اساس اين حكم به ميزان 20 درصد به بودجه نهايي اين دانشگاه در سال آينده افزوده خواهد شد كه اميدواريم بتوان بخشي از مشكلات اين مجموعه را مرتفع كرد.

اميرآبادي فراهاني در پايان با اشاره به وضعيت اقتصادي كشور گفت: متأسفانه ما در وضعيت اقتصادي مناسبي نيستيم و به شدت با عدم نقدينگي مواجه هستيم اما تلاش ما نمايندگان اين است كه به طرق مختلف منابعي را براي دولت ايجاد نماييم تا بلكه شاهد گشايش در برخي امور كشور باشيم.

علي رضا باقري ثالث رييس دانشگاه حضرت معصومه(س) نیز در اين مراسم طي سخناني ضمن تبريك روز دانشجو ياد و خاطره شهداي دانشجو از ابتداي نهضت اسلامي  تا كنون را گرامي داشت و گفت: دانشجويان بصير كشور در همه ادوار نسبت به نفوذ استكبار حساس بوده و هرجا كه نياز و اقتضاي كشور بوده در دفاع از كيان نظام در صحنه بوده اند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بدعهدي آمريكايي ها در موضوع برجام و تمديد 10 ساله تحريم موسوم به داماتو اظهار داشت: استكبار جهاني با اين بد عهدي آشكار خود بار ديگر چهره كريه خود را به همه جهانيان نشان داد و بار ديگر به همگان اثبات كرد كه آمريكايي ها به هيچ عنوان قابل اعتماد نيستند.

 باقري ثالث در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به شرايط دانشگاه گفت: خوشبختانه دانشجويان دانشگاه دانشجوياني فهيمي هستند كه با رتبه هاي بسيار خوب در آزمون سراسري اين دانشگاه را انتخاب كرده اند و قبولي 75 درصد دانش آموختگان در پذيرش مقطع بالاتر مؤيد توفيق آنان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار