مدیرکل ثبت احوال هرمزگان، بندرعباس را در صد چندقلوزایی در استان هرمزگان اعلام کرد.
کد خبر: ۳۳۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 03 December 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، فرزاد افشاری نژاد در نشستی خبری افزود: بیشترین آمار چند قلوزایی هشت ماهه امسال استان به شهرستان بندرعباس با 128 مورد دو قلوزایی و 2 مورد سه قلوزایی اختصاص دارد.
 
وی با اشاره به اینکه شهرستان رودان نیز در این مدت یک مورد سه قلوزایی داشته است، افزود: شهرستان های میناب 65 مورد ، قشم 25 ، بندرلنگه 23 ، رودان 21، حاجی آباد 19 و بستک 15 مورد بعد از بندرعباس بیشترین آمار دو قلوزایی را داشته اند..
 
افشاری نژاد تصریح کرد: در این مدت 28 هزار و 421 واقعه ولادت در هرمزگان ثبت شد که 27 هزار و 768 واقعه تک زایی و 653 مورد واقعه چند قلوزایی (در قالب 325 زایمان) به صورت دوقلو و سه قلوزایی بوده است.
 
مدیرکل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه آمار و شاخص زاد و ولد در استان امسال روند افزایشی داشته است، بیان کرد: در مدت زمان یاد شده ، 644 نوزاد در استان در زایمان‌های دو قلوزایی و 9 نوزاد به صورت سه ‌قلوزایی متولد شده ‌اند.
 
مدیرکل ثبت احوال هرمزگان خاطرنشان کرد: این در حالی ست که در مدت مشابه سال گذشته در استان 566 کودک در قالب 283 زایمان به صورت دوقلو و 24چهار کودک در قالب هشت مورد زایمان سه قلوزایی به دنیا آمده‌اند.
 
این مقام مسئول در پایان گفت: با بررسی از آمار موجود درمی‌یابیم که پدیده‌های جمعیتی به ویژه در حوزه‌ ولادت‌ها می‌تواند ریشه در امور تغذیه و رفتار‌های مرتبط با سلامت دارد که باید دستگاه‌ های مربوطه آن را تحلیل و در صورت لزوم راهکارهای لازم را نیز اتخاذ کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار