رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرعباس با اشاره به وجود یک هزار و ۴۷۰ موقوفه در این شهرستان، گفت: درآمد موقوفات بندرعباس در هشت‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش‌یافته است.
کد خبر: ۳۳۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱ 29 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام مصطفی آزادی در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته وقف، از «وقف» به‌عنوان یکی از شاهکارهای دین مبین اسلام در راستای برطرف کردن بخشی از مشکلات جامعه یادکرد و افزود: سیره عملی معصومین(ع) با موقوفاتی که از خود به یادگار گذاشته‌اند بهترین تفسیر از وقف در اسلام است.
 
 وی به نقش رسانه در نشر فرهنگ وقف در جامعه اشاره و عنوان کرد: برای ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ وقف، معرفی حوزه‌های نیازمند موقوفه و شناساندن موقوفات به مردم نیازمند همراهی رسانه‌ها هستیم.
 
 حجت‌الاسلام آزادی همچنین با اشاره به وجود یک هزار و 470 موقوفه در بندرعباس، اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و 438 موقوفه متصرفی و 280 موقوفه منفعتی(درآمدزا) می‌باشند.
 
 وی، ازدواج جوانان، کمک به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، آموزش قرآن، ترویج فرهنگ امامت و ولایت، مراسم شهادت حضرت زهرا(س)، نیمه شعبان و غدیر را ازجمله عرصه‌های موردنیاز وقف ذکر کرد.
 
 آزادی با ذکر این نکته که 58 بقعه متبرکه اعم از امامزاده، قدمگاه و نظرگاه در شهرستان بندرعباس وجود دارد، افزود: از این تعداد قریب به 25 بقعه در سال گردش مالی دارند.
 
 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های بقاع در حوزه‌های فرهنگی و عمرانی اشاره کرد و گفت: برگزاری مناسبت‌های ملی مذهبی، ارائه خدمات فرهنگی رفاهی، اقامه نماز، قرائت ادعیه، سوگواره یاس نبوی، آرامش بهاری، ضیافت الهی، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی، تجلیل از امامزادگان بخشی از فعالیت‌های فرهنگی هشت‌ماهه سال جاری است.
 
 وی پخش زنده مراسم جزء خوانی قرآن کریم ماه مبارک رمضان امامزاده سید مظفر(ع) از طریق شبکه استانی مرکز خلیج‌فارس، مراسم شب‌های قدر و شام غریبان از مرکز خلیج‌فارس و شبکه‌های سراسری را از دیگر اقدامات برشمرد و اضافه کرد: در بخش عمرانی نیز در 9 بقعه و امامزاده فعالیت‌های عمرانی با بیش از 60 هزار مترمربع در حال انجام است.
 
 آزادی همچنین به موقوفات اشاره کرد و گفت: در اجرای نیات واقفین طی هشت‌ماهه امسال بیش از 10 میلیارد ریال هزینه شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 40 درصد افزایش داشته است.
 
 وی بابیان اینکه در هشت‌ماهه سال جاری 21 وقف جدید در بندرعباس به ثبت رسید، افزود: بیش از 100 هزار مترمربع پروژه سرمایه‌گذاری نیز در دست اقدام است که فاز سوم موقوفه ناصری با بیش از 54 هزار مترمربع از شاخص‌ترین آن‌هاست.
 
 این مقام مسئول، از فعالیت‌های قرآنی به‌عنوان دیگر اقدامات اوقاف و امور خیریه یادکرد و افزود: در هشت‌ماهه امسال مسابقات قرآنی در شش رشته و در 2 بخش خواهران و برادران و سه مقطع نونهالان، نوجوانان و بزرگ‌سالان با شرکت بیش از یک هزار و 200 نفر و طرح حفظ با حضور یک هزار و 800 شرکت‌کننده به دو روش مجازی و حضوری و با بهره‌گیری از 40 مربی برگزار شد.
 
 وی در ادامه به برنامه‌های هفته وقف اشاره و بیان کرد: نواخته شدن زنگ انشا با موضوع وقف در مدرسه شهید اقتداری، دیدار با نمایندگان مجلس، غبارروبی قبور مطهر شهدا، عیادت از بیماران، حضور در نمایشگاه وقف، نشست‌های تخصصی با اقشار تأثیرگذار، برپایی خیمه‌های معرفت، ایستگاه‌های همه واقف باشیم، محافل انس با قرآن، افتتاح قطعه 9 پروژه ناصری، همایش یاوران وقف، ویژه‌برنامه لبیک یا رسول‌الله و مراسم عزاداری دهه آخر صفر از شاخص‌ترین برنامه‌هاست.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار