رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: با وجود صنایع متعدد و آلایندگی های آن ها در غرب بندرعباس که مهمترین مرکز تجمع صنایع مختلف در هرمزگان است، پارک جنگلی وجود ندارد که بتواند تا حدی از مضرات آلودگی های این صنایع بکاهد.
کد خبر: ۳۳۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹ 29 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، پرویز سالاری در جلسه علنی شورای شهر بندرعباس با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان عنوان کرد: با وجود آلایندگی بالا توسط صنایع در بندرعباس چرا هیچ یک از این صنایع برای احداث پارک های جنگلی اقدام نمی کنند.
 
وی ادامه داد: با وجود صنایع متعدد و آلایندگی های آن ها در غرب بندرعباس که مهمترین مرکز تجمع صنایع مختلف در هرمزگان است، پارک جنگلی وجود ندارد که بتواند تا حدی از مضرات آلودگی های این صنایع بکاهد که نیاز است صنایع مختلف در این زمینه همکاری های لازم را با مجموعه شهری انجام دهند.
 
سالاری افزود: باید از احداث فازهای جدید صنایع در غرب بندرعباس جلوگیری شود و آن ها را به نقاط مختلف دیگر در استان برد تا از آلودگی هرچه بیشتر در این نقطه از استان جلوگیری کرد و نیز نقاط دیگر استان را از صنعت بهره مند ساخت.
 
وی تصریح کرد: مجوزهای متعددی برای تأسیس آب شیرین کن به صنایع مختلف در بندرعباس داده شده است که پساب خود را در خلیج فارس می ریزند و با توجه به کمبود اعتبارات توانایی این موضوع که از پساب ها برای استفاده مجدد نیز صورت بگیرد وجود ندارد و بازنگری در صدور مجوز برای احداث آب شیرین کن را توسط مسئولین امر می طلبد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: به جای صدور مجوزهای بدون مطالعه و خارج از شاخصه های زیست محیطی نیاز به ایجاد کنسرسیومی است تا صنایع از این پساب استفاده مجدد کنند.
 
وی در پایان گفت: نهادها باید در کنار مجموعه عمرانی و شهری باشند و همکاری های لازم را برای انجام امور شهری را انجام دهند تا شرایط برای پیشبرد خدمات هرچه بهتر برای مردم فراهم شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار